01 apr 2020

Online viering Paasmorgen

1 april 2020

De dienst van Paasmorgen (12 april) wordt uitgezonden met beeld en geluid via de website vanaf zondagmorgen 10 uur. Ds. Theo Hettema gaat dan voor.

We vieren dat de Heer is opgestaan. Zijn leven zet ons leven in een nieuw licht. Juist in deze tijd moeten we dat niet vergeten. In deze dienst is er ook aandacht voor de kinderen.

de viering is te bekijken via de Kerkomroep
bekijk/download hier de bijbehorende liturgie

Collecte Pasen
Sinds eind februari 2020 laat de Turkse regering vluchtelingen door richting de Griekse grens. Dat leidt daar tot spanningen. Ook op de Griekse eilanden is de situatie gespannen. Zoals op Lesbos waar meer dan 20.000 vluchtelingen verblijven in kamp Moria, terwijl dat gebouwd is om 3.000 mensen op te vangen. Huisvesting, hygiënische en medische voorzieningen zijn volstrekt onvoldoende. Zeker nu ook in Griekenland het coronavirus steeds meer mensen treft, verslechtert de situatie voor vluchtelingen meer en meer. De paascollecte wordt gehouden voor het project Borderline Lesvos, dat vluchtelingen helpt die vastzitten op het Griekse eiland Lesbos én verbindingen legt tussen vluchtelingen, lokale bevolking en mensen wereldwijd. Van harte aanbevolen! De opbrengst van de collectes in de kerken van de Protestantse Kerk Den Haag wordt verdubbeld door de Protestantse Diaconie.

Bijdragen kan door uw gift over te maken naar:
rekeningnummer NL46 INGB 0000 6219 32
ten name van Diaconie Protestantse Wijkgemeente Marcuskerk
onder vermelding van "Borderline Lesvos - 12 april 2020"

Boekje 'Van Palmpasen naar Pasen'
Om thuis te lezen en te vieren
Bekijk/download hier het boekje 'Van Palmpasen naar Pasen'. Dit boekje is bedoeld voor thuisgebruik in de Stille Week. Voor wie met kerkomroep of internet niet zo vaardig is, is het een mogelijkheid om thuis te vieren en elke dag een moment van bezinning te hebben. Wanneer we bidden, lezen, zingen en stil zijn vormen we de kerk, het lichaam van Christus, ook al kunnen we niet lijfelijk bij elkaar zijn in deze Stille Week.

zo 28 apr 2024 om 10:00 uur

Pizza-avond