Kerkenraad

De leden van de kerkenraad zijn ambtsdragers. Samen zijn zij verantwoordelijk voor alles wat er in de kerk gebeurt. De ouderlingen zijn vooral belast met de kerkdiensten en het pastoraat. De kerkrentmeesters gaan over de financiën en het kerkgebouw. De diakenen bieden hulp aan mensen die deze nodig hebben, ook mensen buiten de gemeente. Daarnaast stimuleren de diakenen bewustzijn binnen de gemeente van maatschappelijke vraagstukken, in Nederland en in de wereld.

De kerkenraad wordt geholpen door tal van vrijwilligers, zodat alle taken in de kerk uitgevoerd kunnen worden.

Een pastoraal gesprek kunt u aanvragen via het pastoraal meldpunt. Schroom niet om contact te zoeken: ook als er geen directe problemen zijn kan een goed gesprek van waarde zijn. Jong en oud worden uitgenodigd hier gebruik van te maken. Lidmaatschap van de kerk is geen voorwaarde!