Omzien naar elkaar

Onder pastorale zorg wordt volgens het Van-Dale-woordenboek verstaan: geestelijke zorg van een pastor (lees bij ons: dominee) voor zijn gemeente. Toch is dit een te beperkte omschrijving, want zorg, en daarbij inbegrepen pastorale zorg, hebben gemeenteleden van Christus’ kerk ook voor elkaar. Daarom zijn pastoraal werk en taken verdeeld, want je hoeft geen dominee te zijn om aan pastorale zorg te doen. In onze wijkgemeente is er de pastoraatsgroep, een groep van gemeenteleden die u willen bezoeken als u behoefte hebt aan een goed gesprek, een luisterend oor of samen denken over een probleem.

Pastoraal meldpunt
Voor het doorgeven van ziekte, opname in of thuiskomst uit het ziekenhuis, geboorte, overlijden, en verzoek om bezoek graag contact opnemen met:

Marcuskerk: Buddy-pastoraat
Gemeenteleden (buddy’s) bezoeken oudere gemeenteleden, die niet of nauwelijks meer naar de kerk kunnen komen. Zo’n buddy gaat bijv. om de twee maanden op bezoek om samen een kop koffie te drinken, een wandelingetje te maken of een spelletje te doen met het oudere gemeentelid. Het is mooi om zo de verbondenheid binnen onze gemeente, óók tussen de generaties, te ervaren.

Organisatie buddy-pastoraat:
Vacature

Zorgcentra
Gemeenteleden die in de zorgcentra wonen, krijgen bezoek van de pastoraal medewerker die gekoppeld is aan het zorgcentrum:
  • Huize Moerwijk: vacature;
  • De Strijp en De Waterhof: mevr. Irene van Mourik;
  • Coornhertcentrum: vacature;
  • Huize Florence, locatie Loevesteinlaan: mevr. Wilma Luijendijk.

Tienerrestaurant Kinderwinkel

do 25 apr 2024 om 18:00 uur