19 sep 2018

Update KinderWinkel

Nog een paar dagen en de herfst is officieel begonnen. Ik kan me het nog niet voorstellen, maar in het park lagen alweer tientallen kastanjes, dus het is echt zo!

De Kinderwinkel draait inmiddels weer volop. De zomervakantie lijkt al weer lang geleden, alhoewel we nog steeds mogen genieten van het lekkere weer.

Dagelijks komen er kinderen naar de verschillende activiteiten. Iedereen is weer een jaartje ouder dus we zien veel verschuivingen in de groepen. Zo ook bij de huiswerkclub op maandagmiddag. De kinderen zijn hier welkom vanaf groep 4. Er zijn een aantal nieuwe kinderen die veel moeite hebben met de Nederlandse taal. Huiswerk maken is dan best een uitdaging. Vooral als er thuis een hele andere taal gesproken wordt. Het is zo leuk om te zien dat die kinderen zo graag de taal willen leren, maar oh wat is Nederlands dan toch moeilijk. Al die uitzonderingen en regeltjes. De ouders waarderen het zo erg dat wij hun kinderen willen helpen zodat ze op school goede cijfers kunnen halen.

Het tienerrestaurant heeft er een nieuwe Engelstalige kokkin bij! Erg leuk! De eerste keer vonden de tieners het best een beetje spannend. Ineens moet je Engels praten, hoe doe je dat? Gelukkig spreken een hoop kinderen al een aardig woordje Engels. Nu hebben we dus weer drie koks en dat zorgt er voor dat we elke week weer wat anders op tafel hebben staan. Kom je ook een keer proeven? Neem vooral iemand mee!

Het verlof van Marijke zit er bijna weer op, dus dit betekent dat zij vanaf oktober weer aanwezig zal zijn in de Kinderwinkel. De tijd is voorbij gevlogen! Leuk om te zien hoe je in een paar maanden tijd echt een band kunt opbouwen met ouders & kinderen. Merel en ik hebben hier een hele leuke tijd gehad, maar helaas komt aan alles een eind. Wij gaan weer op zoek naar een nieuwe uitdaging!

Wij zijn nog hard op zoek naar nieuwe vrijwilligers voor diverse activiteiten, heb je interesse? Loop een keertje bij ons langs dan vertellen we je graag meer! Je bent altijd welkom!

Hartelijke groeten vanuit de Kinderwinkel,
Merel, Petra en Maaike