zondag 26 mei 2024

Locatie:
 Marcuskerk, Jan Luykenlaan 92, Den Haag

Voorganger: Ds. Jantine Veenhof

Met onze tieners ben ik in gesprek om de jongerendienst voor te bereiden. We hopen op een mooie dienst met elkaar. U bent van harte welkom in deze dienst.

Liturgie
Bekijk/download hier de liturgie van de dienst.

Fotograaf in de dienst
Er is een verzoek gedaan vanuit de Protestantse Kerk Den Haag (PKDH) om foto's te maken in de dienst van 26 mei. De huidige foto's zijn verouderd en al heel vaak gebruikt. Om vanaf nu zeker 10 jaar vooruit te kunnen, gaan ze investeren in een beeldbank van de hele breedte van de PKDH. Alle wijkgemeenten willen ze juist op zondag vastleggen met foto’s van het kerkgebouw, de kerkdienst incl. evt. kinderclubs in actie, de levendige kerkgemeenschap en de predikant.
De fotograaf Britt Flaton kijkt professioneel door de lens van de jongere generaties. Zij zal uiteraard met respect voor de zondagse eredienst fotograferen. Britt houdt ook rekening met de privacy.
Om dit laatste goed te regelen is het verzoek aan iedereen die niet herkenbaar op de foto wil om een papieren polsbandje te halen bij de hoofdingang.

Online kijken
De diensten die in de Marcuskerk gehouden worden, zijn online te volgen via Kerkomroep Marcuskerk (later terugkijken kan ook via deze link).

1ste collecte: Wijkdiaconie, activiteiten Kinderwinkel
De Kinderwinkel wil dagelijks een veilige thuisplek zijn voor kinderen en tieners in Moerwijk, een wijk waar kinderen het niet gemakkelijk hebben. In de Kinderwinkel werken twee beroepskrachten en circa 40 vrijwilligers uit de wijk en de kerk met elkaar samen. Het is een plek waar kinderen, tieners en hun ouders/verzorgers van verschillende afkomst en met verschillende (geloofs)overtuigingen elkaar kunnen ontmoeten. De Kinderwinkel ontwikkelt tal van activiteiten: kinderinloop, tienerinloop, ouder-kind ochtenden, het bekende tienerrestaurant op donderdagavond, huiswerkbegeleiding, muziekprojecten, uitstapjes in de schoolvakanties, een zomervakantie week en nog veel meer. De Kinderwinkel: een baken voor kinderen in een woelige buurt.
> Link voor betaling 1e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/giftdiaconie-marcuskerk

2de collecte: Eigen wijkgemeente, onderhoud Marcuskerk
De tweede collecte is voor onze eigen wijkgemeente, met als bestemming het onderhoud van ons kerkgebouw. Als iets kapot gaat, moet het gerepareerd of vervangen worden. Ook groot onderhoud - zoals de maatregelen om het gebouw te verduurzamen - moet bekostigd worden. Door te geven aan deze collecte helpt u mee om de Marcuskerk als centrale vierplek van onze wijkgemeente in goede staat te houden.
> Link voor betaling 2e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/gift-marcuskerk