zondag 7 april 2024

Marcuskerk, Jan Luykenlaan 92, Den Haag

Voorganger: Ds. Bas Plaisier, Gouda

Liturgie
Bekijk hier de liturgie van de dienst.

Online kijken
De diensten die in de Marcuskerk gehouden worden, zijn online te volgen via Kerkomroep Marcuskerk (later terugkijken kan ook via deze link).

Collectes
Eerste collecte: Centrale Diaconie: JONG – huiswerkbegeleiding
> Link voor betaling 1e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/giftdiaconie-marcuskerk
Tweede collecte: Eigen wijkgemeente: onderhoud Marcuskerk
> Link voor betaling 2e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/gift-marcuskerk

1ste collecte: Centrale Diaconie, JONG – huiswerkbegeleiding Moerwijk, Transvaal en Schilderswijk
Centrale diaconie: JONG - huiswerkbegeleiding Moerwijk, Transvaal en Schilderswijk
Een plek waar je je als jongere thuis voelt, waar je geholpen wordt als je ergens mee zit en waar je kunt werken aan je toekomst. Zo’n plek gun je natuurlijk iedereen. JONG Transvaal | Schilderswijk | Moerwijk is in de Julianakerk in Transvaal, het Stagehuis in de Schilderswijk en de Kinderwinkel in Moerwijk actief voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Het project biedt een gastvrije ruimte aan jongeren voor een kopje thee, een praatje, een rustige werkplek en hulp van coaches bij hun huiswerk. Deze kinderen kunnen de door school en commerciële instellingen aangeboden huiswerkbegeleiding niet betalen. Met jongeren werken aan hun toekomst is een mooie vorm van armoedepreventie.

2de collecte: Eigen wijkgemeente, onderhoud Marcuskerk
Als iets kapot gaat, moet het gerepareerd of vervangen worden. Ook groot onderhoud - zoals de maatregelen om het gebouw te verduurzamen - moet bekostigd worden. Door te geven aan deze collecte helpt u mee om de Marcuskerk als centrale vierplek van onze wijkgemeente in goede staat te houden.