17 mrt 2020

Help voedselbank Moerwijk

16 maart 2020

We zitten momenteel in een rare, geïsoleerde situatie. Deze vraagt van ons dat wij op een andere manier ‘kerk zijn’ en aan onze naasten denken. Nu wij 3 weken lang geen kerkdienst hebben, kunnen wij vanuit de diaconie niet collecteren voor de collectedoelen die op het collecterooster staan. Toch willen wij graag, via deze weg, u vragen om te blijven geven voor een belangrijk collectedoel, dicht bij huis.

Zoals u weet wonen in Moerwijk veel mensen die door diverse problemen onder de armoedegrens moeten leven. Onder hen zijn velen afhankelijk van de voedselbank, om hen te voorzien in een dagelijks kostje. Nu is er voor hen een nieuw probleem: voedselbanken kunnen niet langer voorzien in voedselpakketten door een tekort aan vrijwilligers en door distributieproblemen. Deze ontstaan vanwege de toegepaste Corona-maatregelen.

Gelukkig zijn er mensen van Geloven in Moerwijk die willen blijven voorzien in broodnodige behoeftes. Zij leveren wat mankracht maar kunnen dit echter niet zonder (financiële) hulp. Vanuit de diaconie vragen wij u allen om geld te doneren zodat zij de cliënten kunnen voorzien van voedselbonnen in plaats van de voedselpakketten. Met deze bonnen kunnen de cliënten dan boodschappen doen bij de supermarkt. Meer informatie lees je hier op de website van Geloven in Moerwijk ».

De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan.
Doneren kan via NL82 BUNQ 2042 5094 50 t.n.v. Stichting Pionieren in Moerwijk / coronahulp.

Hartelijke groet, namens de wijkdiaconie!

Ps: Voor de voedselbank in de Oase gelden dezelfde problemen. Als zij onze hulp kunnen gebruiken zullen we dit ook met u delen.

zo 28 apr 2024 om 10:00 uur

Pizza-avond