20 jan 2019

Doop- en belijdeniscatechese

De afgelopen maanden heeft een aantal mensen aangegeven dat ze nadenken over een doop of belijdenis in onze gemeente. Daarover zijn we natuurlijk verheugd en dankbaar! Omdat het ook om een aantal niet-Nederlands sprekende mensen gaat, ben ik aan het onderzoeken wat het beste traject is om hen te begeleiden naar hun doop of belijdenis. We werken toe naar de Paasmorgen.

Ook is het een tijd geleden dat er een belijdenisdienst heeft plaatsgevonden in onze gemeente. Daarom wil ik graag iedereen oproepen om na te denken over zo’n persoonlijke stap in geloof. Het is een stap in geloof en geen eindstation. We blijven allemaal leren in ons geloof en zoeken een weg met God door ons leven, met alle vragen en twijfels die daarbij horen! Juist een doop of belijdenis kan je helpen om deze stap in vertrouwen met God en de gemeenteleden te maken. Door de diversiteit in onze gemeente denken we erover na om twee groepen te starten. Eentje voor de niet-Nederlands sprekende gemeenteleden en eentje voor alle anderen die graag gedoopt willen worden en/of belijdenis willen doen.

Als je interesse hebt, laat het dan aan me weten via dominee@pg-dedrieklank.nl of spreek me een keertje aan!

ds. Jantine Veenhof

zo 05 mei 2024 om 10:00 uur

Discovery+: tijd voor eten, praten, een spel

zo 05 mei 2024 om 18:00 uur