28 nov 2023

Update Jeugd & Jongeren

Ik ben benieuwd of de ouders van onze Discoverytieners sinds gisterochtend al een kop koffie of thee aangeboden hebben gekregen van hun zoon of dochter. Beide groepen van 5 tieners vonden dit namelijk de ‘makkelijkste’ goede daad om deze week te gaan doen. Huiswerk maken stond of 4 of 5 (in hun top 10), maar zou naar alle misschien/waarschijnlijkheid toch gebeuren… Filemon werd door Paulus opgeroepen om goede daden te doen, vandaar dat wij daar ook over te spreken kwamen tijdens de kerkdienst.

Vorige week zaterdag hebben we samen met tieners van de Kinderwinkel gebowld in Rijswijk. Het was heel gezellig.

Maar wat nog gezelliger is: het weekend voor de kerst is er weer een Discovery-kerstdiner in de kerk met daarna een spel waarbij de twee teams (wordt het weer jongens tegen de meisjes?) elkaar op fanatieke wijze proberen te verslaan in opdrachten waarin zowel kennis als vaardigheden op allerlei gebieden wordt getest. We kijken ook nog een film en daarna wordt het tijd om onze bedjes op te gaan zoeken… in de kerk!
Dus noteer in je agenda: zaterdag 16 december 18 uur t/m zondag 17 december 11 uur: KERSTDINER, SPEL, FILM, OVERNACHTING EN ONTBIJT IN DE MARCUSKERK!

We vinden het heel gezellig als andere kerkgangers op zondagochtend 17 december eerder naar de kerk komen om rond een uur of 9 met ons te ontbijten (Koos bakt pannenkoeken!). Geef het wel even door, zodat we genoeg hebben.

Catharine van Egmond (jeugdouderling)