27 okt 2023

Nieuws vanuit de Kinderwinkel

Wat gaat de tijd snel! Het lijkt gisteren dat we schreven over het reilen en zeilen in de Kinderwinkel. Niels is inmiddels weer terug van zijn heerlijke huwelijksreis en weer begonnen. Inmiddels is de herfstvakantie afgelopen en hebben we een aantal leuke activiteiten geboden.

Herfstvakantie
Met kinderen van 4 tot en met 10 jaar zijn we naar de muzikale voorstelling van Peter en de Wolf geweest. Een bijzonder uitje wat de kinderen iets biedt waar ze niet zo gauw mee in aanraking komen. Een verteller die het verhaal over Peter vertelt en daarbij ondersteund wordt door klassieke muziek. Alle personages in het verhalen worden gespeeld door een muziekinstrument; de eend wordt gespeeld door de hobo, de kat door een klarinet en opa door de fagot enzovoort. Prachtig om te zien hoe vele kindergezichten meeleefden met het verhaal. Goed om zo eens te ervaren wat muziek kan doen, welke instrumenten er (ook) zijn, bevorderend voor taalontwikkeling en woordenschat en de fantasie die geprikkeld kan worden door geluid en vertelling.
De tieners hebben weer een sportief uitje gehad naar Jump XL waar ze op vele soorten trampolines hebben kunnen springen en duikelen, waar ze veel plezier aan hebben beleefd.
Op vrijdag zouden we een buurtfeest hebben wat -helaas- door persoonlijke omstandigheden van een wijkpartner en onvoldoende voorbereiding van activiteiten en promotie bij een paar anderen niet kon doorgaan. Wij hoorden dat slechts 3 dagen van tevoren. Vanuit de Kiwi was het al wel naar buiten gecommuniceerd dus besloten we om toch door te zetten. Dat betekende wel dat we geen korte inloop van kinderen zouden hebben maar een lang tijdsbestek van aanwezigheid. Iedereen was welkom dus ook ouders. De kinderen konden een stressbal maken of een sneeuwuil. Ze konden herfstkleurplaten kleuren, spellen spelen of vrij spelen. De kinderen van 9 jaar of ouder mochten in het tienerrestaurant pompoensoep maken of pompoenmuffins wat door alle bezoekers lekker opgesmuld kon worden. ’s Avonds was er nog een film voor de tieners. Al met al was het een succesvolle middag en avond: overdag hebben we 22 kinderen en 6 ouders mogen ontvangen en bij de film waren er nog eens 17 tieners. Bij vertrek kregen alle kids een goodiebag vanuit de wijk mee met flyers en leuk promotiemateriaal.

Op naar de decembermaand!
Intussen zijn we ook al bezig met de voorbereidingen voor Sinterklaas en Kerst. Het is zo fijn om te horen dat het verpleeghuis graag weer een bezoek wil van het kinder-Kiwi-kerstkoor! Dus daar gaan we halverwege november weer mee starten en oefenen.
Ook de kerstwandeling door de wijk samen met Marcuskerk en Geloven in Moerwijk is middels een flyer in de goodiebag aangekondigd. We kunnen hierbij altijd extra handen gebruiken: dus wilt u of jij meedoen aan het wandeltheater als acteur of begeleider of iets te eten maken voor op het plein, laat ons dat weten. Wij hopen op veel enthousiasme vanuit de Marcuskerk om zo de betrokkenheid en verbinding met de Kinderwinkel en de wijk te omarmen.

November: Culinair Moerwijk
Tot slot: zoals ieder jaar kan u in de maand november genieten van internationale gerechten, bereid en geserveerd door de tieners in het tienerrestaurant. Dit jaar zitten er 5 donderdagen in november dus dat worden 5 weken om te genieten van heerlijke culinaire gerechten! We hopen velen van u te mogen ontvangen!

Tot zover onze nieuwsberichten, tot volgende maand!
Of misschien eerder in levenden lijve in de Kinderwinkel of Tienerrestaurant!

Hartelijke groeten, Niels en Monique