24 apr 2021

Groet vanuit de Kinderwinkel

24 april 2021

Corona
U zult het ongetwijfeld gehoord hebben dat Marijke corona heeft gekregen. Zij is momenteel nog steeds thuis herstellende hiervan. Ook onze oudste, trouwste vrijwilliger Rik is besmet geweest met covid-19 en moet eveneens hiervan herstellen. Hopelijk zullen beiden voorspoedig en volledig herstellen!
Ondertussen gaan de meeste activiteiten door in de Kinderwinkel. Dankzij de inzet van vrijwilligers kunnen zelfs bijna alle tieneractiviteiten draaien! Nu we nog steeds in de lockdown-periode zitten, hanteren we nog wel maximum aantallen per activiteit. Ook ons corona-protocol is weer aangescherpt om zo -hopelijk- een uitbraak in de Kinderwinkel te voorkomen.

Meivakantie
In de meivakantie zullen in ieder geval in de eerste week 3 leuke activiteiten aangeboden worden. Zo zal er maandag 26 april voor de jongere kinderen van 4 – 7 jaar een bijzondere ‘vogelnesten en -eieren en schedeltjes‘-tentoonstelling zijn. De kinderen kunnen zich verwonderen over de bouwtechnieken en -variaties van vogels. Daarna mogen ze een paar mooie opdrachten maken die met de natuur te maken hebben.
Voor de kinderen van 7 t/m 10 jaar zullen er woensdag 28 april workshops georganiseerd worden als: je eigen t-shirt verven, haargel en tandpasta maken.
De laatste activiteit biedt op donderdag 29 april weer allerlei vermaak voor de 4-12 jarigen in de binnentuin aan: Koningsfeest in de binnentuin. Deze activiteit kan georganiseerd worden dankzij de samenwerking met de Andreaskerk in Putten.

Andreaskerk in Putten
Normaal gesproken gaan de kinderen van de Kinderwinkel in de meivakantie een dag naar Putten om daar het leven op het platteland en de boerderij te ontdekken. Helaas kan dit -voor het tweede jaar op rij- niet doorgaan door de corona-perikelen. De Andreaskerk in Putten vond het een leuk idee om de kinderen toch een mooie dag aan te bieden. We zijn ze hier dankbaar voor! Vanuit zowel de Kinderwinkel als de Marcuskerk wordt veel waarde gehecht aan de relatie met de Andreaskerk.
De tweede week van de meivakantie (3-7 mei) zal de Kiwi dicht zijn om zelf ook even lekker vakantie te hebben.

Warme groet vanuit de Kinderwinkel,
Marijke en Monique

Kerkdienst - Goede Vrijdag

vr 29 mrt 2024 om 19:30 uur

Bring & Share paasontbijt

zo 31 mrt 2024 om 08:30 uur

Kerkdienst - Pasen

zo 31 mrt 2024 om 10:00 uur

Bring & Share paasontbijt

Zondag 31 maart vindt het jaarlijkse paasontbijt plaats. Ontbijt je mee?

Veertigdagentijdkalender