29 nov 2019

Update Kinderwinkel

29 november 2019

Vanaf afgelopen april was Hester bij ons in de Kinderwinkel aan het werk. Na een aantal gesprekken met ons MT is besloten dat haar tijdelijke contract niet verlengd gaat worden. Hester is daarom niet meer aan het werk in of voor de Kinderwinkel.

We willen graag dat alle activiteiten voor de kinderen blijven doorgaan. Daarom springt Rik Pronk (al heel lang vrijwilliger in de Kinderwinkel) bij een aantal activiteiten in om daarbij te helpen. Samen – natúúrlijk samen met alle vrijwilligers – zorgen we ervoor dat alles blijft draaien. De komende tijd is een feestelijke tijd, met Sinterklaas en Kerst, laten we er samen een feest van maken!

Er is een vacature de deur uitgegaan voor een nieuwe kinderwerker, we hopen dat we snel iemand kunnen vinden die aan de slag kan gaan in de Kinderwinkel.
Schroom niet om deze vacature te delen en onder de aandacht te brengen, ‘onze kinderen’ verdienen tenslotte het beste! Bekijk hier de vacaturetekst.

Tienerrestaurant
Op moment van schrijven is Culinair Moerwijk in het Tienerrestaurant in volle gang. De Iraanse en Afghaanse avond zijn geweest – we hebben genoten!
Op donderdag 21 november genoten we van een Surinaamse avond en op de laatste donderdag van november, de 28e, komt er een Antilliaanse avond.

Wilt u nog mee eten? Meldt u dan snel aan door te bellen naar 070 318 16 80 of mail naar kinderwinkel@stekdenhaag.nl.

Om ook alvast in uw agenda te schrijven is het Kerstdiner van het Tienerrestaurant! Op donderdag 12 december geniet u voor maar € 7,50 van een heerlijk 4-gangen kerstdiner in de Kinderwinkel.

Reserveer vóór 10 december en wij houden zeker een tafeltje voor u vrij!

Hoor wie klopt daar kind’ren…
De Sint is weer aangekomen in Nederland! En ook in de Kinderwinkel zijn er alweer sinterklaasperikelen hoorbaar en zichtbaar. Er worden kruidnoten gebakken, pietenmutsjes geknutseld en liedjes gezongen.
Op woensdag 27 november is er een groot Sinterklaasfeest voor alle kinderen van 4 t/m 10 jaar! Kom jij ook? Schrijf je dan snel in bij de Kinderwinkel!
Vanaf maandag 25 november kan je je schoen zetten in de Kinderwinkel. Op 5 december kan je ‘m ophalen, dan heeft Sinterklaas er vast iets leuks ingestopt!

Kerst!
Zonet al genoemd, komt het kerstdiner in het Tienerrestaurant er weer aan, maar daarnaast vieren we natuurlijk op verschillende manier kerst in de Kinderwinkel!

Op zaterdag 21 december (16.30 – 18.15 uur) vieren we kerst bij Godly Play! Alle kinderen van 4 t/m 10 jaar zijn welkom om mee te komen vieren, te genieten van een verhaal, en we zullen de middag afsluiten met een feestelijke maaltijd.

Op kerstavond vieren we – samen met Geloven in Moerwijk en de Marcuskerk – kerst in de wijk. Een lichtjestocht, lekker eten en een mooie kerstnachtdienst! Meer informatie zal in de loop van december verschijnen, hou onze website en social-media in de gaten! We maken er met z’n allen een groot feest van – voor, met en door de wijk!

Feestelijke groet uit de Kinderwinkel, Marijke Beker

zo 28 apr 2024 om 10:00 uur