30 sep 2019

Update Kinderwinkel

21 september 2019

Zomerkamp 2019!
Het ligt alweer even achter ons, maar in de week van 22 t/m 26 juli waren we met een groep van 46 kinderen uit Moerwijk op zomerkamp in Meppen! En oh jee, wat was het heet! Met temperaturen van boven de 35 graden was het maar wat fijn dat het water zo dichtbij was! 4 van de 5 dagen hebben we dankbaar gebruik gemaakt van de zwemplas, het zwembad en het waterspeelpark in Slagharen. Ook hebben we mooie fietstochten gemaakt, leuke bosspelen, nachtspelen en natuurlijk de nodige watergevechten gedaan. We hebben genoten!
Via deze weg willen we alle vrijwilligers die mee geweest zijn, mensen die een dagje zijn gekomen, maar ook iedereen die ons op welke manier dan ook gesteund heeft, hartelijk bedanken! Zonder jullie hulp was het zomerkamp niet zo’n groot succes geweest!

Start-vierdaagse!
Na onze eigen vakanties, zijn we in de Kinderwinkel begonnen met de start-vierdaagse. Vier dagen lang vol activiteiten: circusles, capoeira, Fun&Play, Godly Play, Pannenkoekenfeest en een grote Spelmiddag. Super om alle kinderen en tieners weer te begroeten na de zomervakantie en om ook nieuwe gezichten te zien.

Bevestiging Hester
Afgelopen zondag 15 september is Hester bevestigd in de start-dienst van de Drieklank. In een mooie dienst werd een zegen gebeden over haar werk in de Kinderwinkel en kon zij iets vertellen over haar werk, over de leuke dingen die je met kinderen meemaakt en wat wij mogen leren van de kinderen in Moerwijk.

Poppentheater
Op woensdag 17 september waren we, op uitnodiging van het theater zelf, bij het Koomans Poppentheater in het Statenkwartier. We mochten met 36 kinderen genieten van een leuke voorstelling. In de pauze kregen we wat lekkers en iets te drinken, en zelfs het vervoer van en naar het theater was geregeld! Een leuk uitje voor onze kinderen, met dank aan het poppentheater!

Van start!
Alle activiteiten in de Kinderwinkel zijn weer begonnen! De huiswerkclub, de inloop, jongens- en meidenclub, en natuurlijk het tienerrestaurant (van harte welkom om te komen eten!). Het is goed om weer bezig te zijn, om kinderen en tieners de veilige plek weer te bieden die ze thuis of in de buurt missen. Ook de voorbereidingen van het survivalkamp in de herfstvakantie zijn alweer in volle gang. Van 19 t/m 21 oktober gaan we een lang weekend met tieners op pad, naar La Roche en Ardenne. Alle tieners vanaf de 1e klas van de middelbare school t/m 16 jaar mogen mee! We zien er naar uit om met hen weg te gaan en een mooi kamp te beleven.

Godly Play
Ook Godly Play gaat weer van start! Bij Godly Play wordt op een spelende manier een Bijbelverhaal verteld. De kinderen krijgen de ruimte om zelf te ontdekken, zelf te verwonderen over wat ze horen en zien, voelen en soms ruiken. Na het verhaal eten we samen met elkaar!
  • Elke 3e zaterdag van de maand, van 16:30 – 18:15 uur
  • Godly Play is voor alle kinderen van 4 t/m 10 jaar
  • De data voor het seizoen 20192020: 21 september, 19 oktober, 21 december, 18 januari, 15 februari, 21 maart, 18 april, 16 mei en 20 juni.
We hopen u en jullie allemaal weer te gaan zien, in de kerk of in de Kinderwinkel. Van harte welkom voor een bakje koffie en een goed gesprek, of om deel te nemen aan de activiteiten (zowel als kind, als vrijwilliger).

Vriendelijke groet,
Marijke & Hester