31 jan 2020

Update Geloven in Moerwijk

Op Kerstavond was er een bijzonder programma rond de Marcuskerk georganiseerd door PG de Drieklank, de Kinderwinkel en Geloven in Moerwijk. Het programma bestond uit een kerstwandeltheater, een kerstnachtdienst en tussendoor was er eten, drinken en crea.
Ik wil met jullie even terugblikken op het kerstwandeltheater. In de buurt rond de kerk stonden ontzettend veel kaarsjes. Kaarsjes horen voor ons gevoel bij Kerst. Het geeft licht en warmte. Dat is precies het Kerstfeest ons brengt: Licht.
Het kerstwandeltheater startte met een theaterscene waarin Henk met zijn witte haar een indrukwekkende keizer Augustus was, die de opdracht gaf om de inwoners van zijn rijk te tellen. De wandelaars kwamen langs verschillende Bijbelse verhalen rond het kerstfeest. Zij stonden stil bij een tafereel waar Maria bij Elisabeth op bezoek ging. Daar waren ook de muzikale engelen Anna en Eline.
In de binnentuin van een flat werden de herders gezien, die werden gespeeld door tieners uit de buurt. De herders vertelden wat zij meemaakten. In de herberg, de fietsenstalling, was geen plaats voor een baby, maar gelukkig had de herbergier nog een caravan waar de baby geboren kon worden. In de Marcustuin hing een grote ster, waarbij de wijzen hun verhaal vertelden over de bijzondere ster, hun lange reis en de geschenken die zij bij zich hadden.
Uiteindelijk gaat het bij Kerst natuurlijk om de geboorte van Jezus en de wandeling eindigde dan ook bij de caravan waar ‘Jezus’ met zijn ouders te zien was.
Zo’n negentig mensen hebben de wandeling gemaakt en het kerstverhaal gehoord. Het was bijzonder dat alle acteurs van de avond buurtbewoners waren, bekend of onbekend met het verhaal. Het was bijzonder om met zoveel mensen het kerstverhaal te beleven.

Hartelijke groet, Willemijn Terlouw

Kerkdienst - Goede Vrijdag

vr 29 mrt 2024 om 19:30 uur

Bring & Share paasontbijt

zo 31 mrt 2024 om 08:30 uur

Kerkdienst - Pasen

zo 31 mrt 2024 om 10:00 uur

Bring & Share paasontbijt

Zondag 31 maart vindt het jaarlijkse paasontbijt plaats. Ontbijt je mee?

Veertigdagentijdkalender