Ouderenvakantieweek

Al meer dan 25 jaar is er een groepje enthousiaste vrijwilligers uit de wijkgemeente actief in het organiseren van een vakantieweek. Een week waarin we doen wat we zelf kunnen en een beetje hulp krijgen waar dat nodig is. Een rollator is welkom, maar zeker niet verplicht. Het mooie van deze vakantiegroep is dat u er veel bekenden uit de kerk of de buurt tegenkomt en dat we binnen de kortste keren een gezellige familie zijn.

De week is geschikt voor iedereen, alleenstaand of samen als echtpaar of vriendenstel. U hoeft geen lid van de kerk te zijn. Het hotel dat we uitzoeken biedt altijd voldoende voorzieningen (lift, aangepaste kamers). Ook bieden wij volpension en is er vier keer een halve dagtocht in de prijs inbegrepen en de touringcar heeft een lift dus: ‘ik loop moeilijk of heb slechte knieën,’ hoeft geen excuus meer te zijn. De Oase is plaats van vertrek en aankomst.
Informatie over de vakantieweek in 2020
(13 - 20 juni 2020)

Het is nog niet voor te stellen maar over een maand of 5 is het al weer zo ver de vakantie voor senioren naar Zeddam.

Uit de laatste telling is gebleken dat er nog 6 kamers te vergeven zijn, dus kunnen we nog een zestal gasten verwelkomen. De week zal worden doorgebracht in hotel Ruimzicht in Zeddam, een keurig hotel aan de rand van het dorp. Als je de achteruitgang neemt loop je zo een landelijke omgeving is, en neem je de uitgang aan de voorzijde dan wandel je eenvoudig richting het oude centrum van het dorpje, maar ook kun je heerlijk genieten van het terras aan de weg of in de binnentuin. Een hotel dus met voor ieder wat wils.

Ook is er natuurlijk van alles te doen, we gaan op avontuur in de omgeving en tijdens de avonden zullen er ook gezellige programma’s zijn. Het is een vakantie met alles erop en eraan voor iedereen die blij is met wat extra hulp en aandacht waar nodig zonder dat we ‘zielig’ gaan doen, want we kijken in eerste instantie naar wat lukt, en proberen wat niet lukt zoveel mogelijk te negeren.

Als uw rollator uw beste vriend is, geen probleem, hij kan gewoon mee. En als u voor de lange afstand een rolstoel nodig heeft, wij hebben er enkele achter de hand, dus kunt u met een beetje hulp van de begeleiders ook gewoon iets verder weg. Nieuwsgierig ??? Maak eens een praatje met iemand die al eerder mee ging om te horen wat we hier bedoelen. (Vanuit de Marcuskerk gingen Anneke de Bruin en Ria Bout al eerder mee.)

Nog even de feiten: zaterdag 13-20 juni, vertrekplaats: De Oase, bestemming Hotel Ruimzicht Zeddam.
De kosten bedragen 835 euro voor de week met volpension, excursies, en vervoer. Zelf moet u zorgen voor een annuleringsverzekering en zakgeld voor souvenirs en extra consumptie.

U mag voor informatie altijd bellen en inspreken: Jeannette Baas (06-330 23 557)

Godly Play Kinderwinkel

za 20 apr 2024 om 16:30 uur