zondag 23 april 2023

Marcuskerk, Jan Luykenlaan 92, Den Haag

Voorganger: ds. Jantine Veenhof

Online kijken
De diensten die in de Marcuskerk gehouden worden, zijn online te volgen via Kerkomroep Marcuskerk (later terugkijken kan ook via deze link).

Collectes
1. Centrale Diaconie: vakantieweek diaconale locaties
> Link voor betaling 1e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/giftdiaconie-marcuskerk
2.
Eigen wijkgemeente: energiekosten Marcuskerk
> Link voor betaling 2e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/gift-marcuskerk

Toelichting eerste collecte
In Den Haag wonen volwassenen en kinderen die zelden de stad uitkomen en sommigen komen zelfs hun eigen wijk amper uit. Tijdens de vakantiekampen en vakantieactiviteiten vanuit locaties van Stek, strijken zij neer op mooie plaatsen in het land, begeleid door vrijwilligers en beroepskrachten. Ze doen met elkaar al die dingen die een vakantie zo leuk maken: samen lekker eten, spelen, kletsen en bezienswaardigheden bezoeken,. Maar vooral gaat het om genieten van de rust, van het even niet meer hoeven, van het even kunnen loslaten van hun stadsleven dat niet altijd over rozen gaat. Dit zijn letterlijk en figuurlijk heel kostbare weken. Uw gift is heel welkom.