zondag 2 juni 2024

Locatie:
 Marcuskerk, Jan Luykenlaan 92, Den Haag

Voorganger: Ds. Jantine Veenhof

Bekijk/download de liturgie van de dienst.

Online kijken
De diensten die in de Marcuskerk gehouden worden, zijn online te volgen via Kerkomroep Marcuskerk (later terugkijken kan ook via deze link).

1ste collecte: Centrale Diaconie, Buurt- en kerkhuis Shalom
Buurt-en-kerkhuis Shalom is een plek met een aanbod voor kansarme en kansrijke mensen, waar buurtbewoners elkaar kunnen ontmoeten en van elkaar kunnen leren. Het buurt- en kerkhuis is gevestigd in de Shalomkerk in Den Haag Zuidwest, waar diverse activiteiten plaatsvinden. zoals werken in de moestuin, naai- en taallessen en huiswerkbegeleiding. Er is een inloopspreekuur om mensen te helpen bij vragen over formulieren en problemen met instanties en er is begeleiding in het vinden van een baan, vrijwilligerswerk of een opleiding. In 2021 startte Kies! Voedselbank-verswinkel, waar klanten hun producten kunnen kiezen en gesteund worden in te maken keuzes in het leven. Klanten van Kies! komen ook bij de activiteiten van buurt-en-kerkhuis Shalom.
> Link voor betaling 1e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/giftdiaconie-marcuskerk

2de collecte: Eigen wijkgemeente, pastoraat
De tweede collecte is voor onze eigen wijkgemeente, met als bestemming het pastoraat. Pastoraat is oog en oor hebben voor elkaar, elkaar oprechte aandacht en zorg geven en met elkaar meeleven vanuit geloof, hoop en liefde. Dit kan op allerlei verschillende manieren, zoals een goed gesprek na de kerkdienst, een bezoek of gewoon een schouderklopje. Door te geven aan deze collecte helpt u mee om de zorg voor elkaar in stand te houden.
> Link voor betaling 2e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/gift-marcuskerk