zondag 8 september 2024

Locatie:
 Marcuskerk, Jan Luykenlaan 92, Den Haag

Voorganger: Ds. Jantine Veenhof

Op zondag 8 september is het startzondag. Samen met Geloven in Moerwijk en de Kinderwinkel geven we deze zondagmorgen vorm. We staan in de dienst stil bij het thema: ‘Als nieuw! Leven in het licht van Gods Koninkrijk.’

In de dienst zal de nieuwe pionier van Geloven in Moerwijk, Rosalie Prinsen een zegen ontvangen. Op verschillende manieren zullen we in de dienst stilstaan bij het thema met bijpassende liederen waarbij we worden begeleid door onze Marcusband en de organiste.

Na de dienst is er een bring & share lunch en steken we de handen uit de mouwen door mee te werken in de Marcustuin, of afval te prikken in de buurt van de kerk.

Er staan kraampjes van de Weggeefwinkel De Loev en De Post waar je met contant geld tweedehands spullen kunt kopen, ook is er voor de kinderen een knutsel verzorgd door de Kinderwinkel.

Er is voldoende tijd voor ontmoeting en ben je uiteraard vrij in waar je aan mee wilt doen.

Vergeet niet om mee te nemen:
- eten voor de bring&share lunch
-afvalknijper (deze kun je bestellen via: www.denhaag.nl/nl/afvalknijper-aanvragen)
-contant geld

Liturgie
Bekijk/download hier de liturgie van de dienst.

Online kijken
De diensten die in de Marcuskerk gehouden worden, zijn online te volgen via Kerkomroep Marcuskerk (later terugkijken kan ook via deze link).

1ste collecte: Wijkdiaconie, zondagse bloemengroet
De wijkdiaconie zorgt ervoor dat er elke zondag een boeket bloemen wordt bezorgd bij een van onze gemeenteleden. Soms omdat er sprake is van verdriet, ziekte maar ook bij vreugde zoals de doop van een kind. Helpt u mee om deze attentie van de kerk te blijven bezorgen.
> Link voor betaling 1e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/giftdiaconie-marcuskerk

2de collecte: Eigen wijkgemeente
De tweede collecte is voor onze eigen wijkgemeente, met als bestemming het onderhoud van ons kerkgebouw. Als iets kapot gaat, moet het gerepareerd of vervangen worden. Ook groot onderhoud - zoals de maatregelen om het gebouw te verduurzamen - moet bekostigd worden. Door te geven aan deze collecte helpt u mee om de Marcuskerk als centrale vierplek van onze wijkgemeente in goede staat te houden.
> Link voor betaling 2e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/gift-marcuskerk