zondag 11 december 2022

Marcuskerk, Jan Luykenlaan 92, Den Haag

Voorganger: ds. Jantine Veenhof

Dopen
Op 11 december wordt Jeroen Roeleveld, zoon van Jolanda Roeleveld, gedoopt. Hij wordt gedoopt met Louisa en Gianna, dochters van Mark en Jolanda van Gestel (en de kleindochters van Hans en Iris van Gestel).
We zijn verheugd en dankbaar dat zij in ons midden gedoopt zullen worden en we zien uit naar een heel feestelijke dienst waarin de Marcusband speelt.

Afscheid nemen
We nemen in deze dienst afscheid van ds. Dirk-Jan Thijs die tijdens het zwangerschapsverlof van Jantine haar vervangen heeft.

Online kijken
De diensten die in de Marcuskerk gehouden worden, zijn online te volgen via Kerkomroep Marcuskerk (later terugkijken kan ook via deze link).

Collectes
1. Centrale Diaconie: de Halte, noodopvang
> Link voor betaling 1e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/giftdiaconie-marcuskerk
2.
Eigen wijkgemeente: pastoraat wijkgemeente
> Link voor betaling 2e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/gift-marcuskerk

Toelichting bij de eerste collecte
Al ruim vijftien jaar is 'De Halte' een doorstroomhuis voor tijdelijke opvang in acute nood, waar verschillende vrouwen en kinderen samen wonen. De twee woonunits in hartje Den Haag kunnen maximaal 16 personen huisvesten. De opvang is sober (bed, bad, brood) en tijdelijk. De Halte is bedoeld als 'vluchtheuvel', een veilige plek waar mensen op adem kunnen komen. In de tijd dat mensen in de opvang verblijven wordt door de woonbegeleider gewerkt aan een vervolgtraject (en de eventueel daarbij behorende opvang). Dat kan zijn: een aanvraag betreffende verblijfsvergunning, aangifte van vrouwenhandel of een beslissing inzake terugkeer naar het land van herkomst. De bewoners van de Halte hebben vaak een bewogen tijd achter de rug, de Halte biedt hen rust voor zichzelf en voor hun kinderen. De Diaconie helpt hen daarbij. Helpt u ook mee?