18 aug 2018

Dick Groenendijk stelt zich voor

26 juni 2017

Graag wil ik me aan u voorstellen. Ik ben Dick Groenendijk (26) en ben sinds juni 2017 aan de wijkgemeente Laak-Moerwijk verbonden als kerkelijk medewerker voor het pastoraat. Vol enthousiasme ben ik aan de slag gegaan met het afleggen van pastorale bezoeken en kennismakingsbezoeken.

Ik mag twee dagen in de week in de gemeente actief zijn; dit zijn de maandag en de vrijdag geworden. Het streven is om me de vrijdagen primair op Laak te richten en de maandagen op Moerwijk, dit alles uiteraard met enige flexibiliteit. Ik combineer dit werk met een andere deeltijdfunctie. Sinds september werk ik ook bij de Christelijk Gereformeerde Kerk, die na de zomer zal (terug) verhuizen naar Moerwijk, enkele straten bij de Marcuskerk vandaan. Mijn taak ligt daar vooral op missionair vlak en wijk- en kringenwerk. Met name dat laatste betekent voor mij ook veel nadenken en praten over sociale verbanden en structuren. Dat is belangrijk, maar het gaat natuurlijk uiteindelijk allereerst om de mensen zelf. Ik ben dan ook heel blij dat ik dit nu kan combineren met de praktische uitvoering van het pastoraat. Met Gods Woord bij mensen op bezoek in de alledaagse situatie of juist in een crisissituatie. Ik kijk ernaar uit. Het lijkt me heftig en prachtig tegelijk!

Voor ik hier in Den Haag kwam wonen, heb ik een aantal jaar in Apeldoorn gewoond, waar ik gestudeerd heb aan de Theologische Universiteit. Hier heb ik ook Josephina ontmoet, die ik sinds januari ‘mijn vrouw’ mag noemen. We hebben een leuk appartementje aan de Moerweg.

Een voorstelstukje is natuurlijk niet af als u niet weet waar ik mijn vrije tijd graag aan besteed. Naast sociale bezigheden in het algemeen vind ik het leuk om te sporten (volleybal/voetbal) en speel ik erg graag gezelschapsspelletjes. De rest van de info houd ik achter voor als we elkaar echt ontmoeten. Ik kijk ernaar uit!

Naschrift: per 1 juni 2019 is zijn dienstverband beëindigd.

Tienerrestaurant Kinderwinkel

do 25 apr 2024 om 18:00 uur