29 jan 2019

Eerst dit - de Bijbelpodcast voor elke dag

Via Facebook ontdekte ik in december de Bijbelpodcast ‘Eerst dit’ van de EO en de IZB. Als je je abonneert krijg je via de WhatsApp elke werkdag een korte bijbellezing en toepassing om je dag mee te beginnen. Ik begrijp dat meer gemeenteleden de podcast beluisteren. Wat zou het mooi zijn als we met een grote groep gemeenteleden allemaal dezelfde podcast beluisteren en zo met dezelfde inspiratie de dag ingaan? Wie weet geeft het ons nieuwe onderlinge gespreksstof op de kringen en bij de kerkdiensten. Ik vind het zelf erg waardevol en geniet van de verschillende sprekers.

Op de website van Eerst Dit vind je in het kort de totstandkoming en beschrijving van deze podcast:

Je herkent het vast wel. Je bent druk met je werk, gezin, sociale leven, sport en andere maatschappelijke activiteiten. Tijd om in de Bijbel te lezen schiet er snel bij in. Laat staan het nadenken over een goede en relevante toepassing. Daarin krijg je hulp van Eerst Dit, dé bijbelpodcast die je elke werkdag helpt om met God te leven en Jezus te volgen.

Eerst Dit (van: "zoek eerst het koninkrijk van God") brengt de Bijbel tot klinken in jouw dagelijks leven. Dat doen we zo laagdrempelig mogelijk. Daarom wordt de podcast verstuurd via WhatsApp en is deze ook te beluisteren op Spotify en in podcast-apps op je telefoon. Elke werkdag staat er weer een nieuwe voor je klaar waarin je in zeven minuten geïnspireerd wordt door een Bijbeltekst en een overdenking door één van de vijf sprekers.
In vreugde, verdriet of alledaagse sleur, laat je elke keer weer verrassen hoe God tot je spreekt in Zijn Woord.

Doe je mee?!
Als het je niet lukt om de bijbelpodcast op je telefoon te installeren, neem dan op zondag je telefoon mee. Er zijn in de kerk mensen die je hierbij kunnen helpen.

ds. Jantine Veenhof

Kerkdienst - Goede Vrijdag

vr 29 mrt 2024 om 19:30 uur

Bring & Share paasontbijt

zo 31 mrt 2024 om 08:30 uur

Kerkdienst - Pasen

zo 31 mrt 2024 om 10:00 uur

Bring & Share paasontbijt

Zondag 31 maart vindt het jaarlijkse paasontbijt plaats. Ontbijt je mee?

Veertigdagentijdkalender