03 jul 2023

Nieuws vanuit de Kinderwinkel

De zomervakantie komt eraan en de zomersluiting van de Kinderwinkel dus ook. We hebben toch in deze laatste weken nog veel te regelen; allereerst de laatste zaken voor het kamp en tegelijkertijd ook de voorbereidingen
voor de startweek.

Kamp
Van 10 t/m 14 juli gaan we op zomerkamp. Dit jaar is onze bestemming Ommen en ons thema ‘ruimtereis’. Op moment van schrijven hebben 30 kinderen zich opgegeven. Samen met deze kinderen en onze vrijwilligers (van wie 7 mensen van de Marcuskerk!!) hopen we er weer een gezellige week van te maken, waarin we verschillende avondspellen en sport en spelactiviteiten zullen doen. Daarnaast gaan we uiteraard ook weer zwemmen, fietsen en staan de Bonte Avond en de wandeling in het donker ook weer op het programma.

Zomerstop tienerrestaurant
Op donderdag 29 juni zijn we met de tieners van het tienerrestaurant als afsluiting –van alle fooien– uit eten geweest. Momenteel heeft het tienerrestaurant een zomerstop. We hopen op 31 augustus weer open te gaan voor onze gasten.

Startweek
De laatste week van de zomervakantie (dinsdag 16–zaterdag 19 augustus) staat in het teken van de startweek. We bieden op 4 dagen activiteiten aan:
  • Dinsdag en donderdagochtend (15 en 17 augustus): Godly Play en in de middag: ratjes timmeren. Dit in het kader van het project ‘rattenbestrijding’: de overlast in de wijk door ratten neemt weer toe en samen met 2 kunstenaars gaan we via de kinderen- weer aandacht vragen voor de rattenoverlast. Dit gebeurt onder andere op een ludieke manier. De kinderen mogen eigen ratjes timmeren en verven maar zullen ook meewerken aan een groot houten kunstwerk in de vorm van een rat die een plek in de binnentuin krijgt.
  • Woensdag 16 augustus: zomerspelmiddag. Dit organiseren we samen met Wijkz en zal plaatsvinden op het schoolplein van de Oosterleeschool. Het draait hier niet alleen om vermaak en ontspanning maar ook om gezond en fit de zomer door en uit.
  • Donderdag 17 augustus: strandwandeling. Na er lang om gevraagd te hebben –en een keer in de stortregen gedaan te hebben– gaan we op de donderdag (weer) strandwandelen met de tieners.
  • Zaterdag 19 augustus: startfeest. Op zaterdag vindt traditiegetrouw ons startfeest plaats in de binnentuin achter de Kinderwinkel. (flyer met alle info volgt op de website van de Marcuskerk).
Pannenkoeken startfeest: 19 augustus
Zoals elk jaar trappen we het nieuwe seizoen af met het startfeest op de zaterdag. Hiervoor zijn we nog op zoek naar mensen die pannenkoeken willen bakken. We hebben in totaal zo'n 100 pannenkoeken nodig. We horen graag van u of u kunt helpen bakken zodat we al onze jonge gasten pannenkoeken kunnen laten eten.

Tot slot
Hadden jullie nog het laatste stuk terugblik te goed over het vierde gouden idee van de meidenclub: de meiden hebben onder leiding van Ruby (Sparkle in Style) naailessen gehad (hoe maat opnemen, hoe een rechte lijn naaien op een naaimachine en een rok naaien). Maar ook: hoe breng je foundation, blush, lippenstift en nagellak aan en hoe show je jezelf en loop je als een mannequin. Deze lessen hebben hun vruchten afgeworpen want ten overstaan van ouders en andere familieleden hebben de meiden als diva’s over de ‘catwalk’ gelopen. Vol trots werden zij met applaus ontvangen. Natuurlijk hebben we -zoals dat hoort- onze mannequins bedankt met een mooie rode roos voor ieder meisje. En weer is benadrukt dat de meiden een verschil hebben weten te maken: hun eigen idee is uitgevoerd en heeft door hun eigen inzet en inbreng tot een heuse modeshow geleid!

Een prachtige, ontspannen en heerlijke zomerperiode gewenst aan allen!

Tot na de zomerstop!
Warme groeten, Niels en Monique