31 jul 2019

Update Kinderwinkel

De afgelopen weken waren drukke, maar gezellige weken in de Kinderwinkel. Vele zomerse activiteiten vonden plaats in en rondom de Kinderwinkel en we zijn druk bezig geweest met de voorbereiding voor het jaarlijkse Zomerkamp.

Zomerkamp
Op 22 juli is het weer zover! Het jaarlijkse Zomerkamp, met dit jaar als thema ‘Hawaii’. We gaan dit jaar naar groepsaccommodatie ‘De Mepperdennen’ in het pittoreske dorpje Meppen in Drenthe met een prachtig weids uitzicht over de fraaie natuur. Héél veel kinderen hebben zich aangemeld, maar liefst 46! Het wordt een week met weer tal van leuke activiteiten: van zwemmen tot bosspellen en van een bonte avond tot een bezoek aan een pretpark. Kortom, “Mepperdennen, We komen eráááán” :-)!

Vier de Natuur
Ook dit jaar waren we weer aanwezig bij het inmiddels jaarlijks terugkerende event ‘Vier de Natuur’ op de Aagje Dekenlaan. Kinderen konden met natuurlijke materialen ‘een mobiel’ maken, en hoewel het Talentfeest pas later op de agenda stond, kwamen de meest creatieve talenten bovendrijven en werden de prachtigste creaties gemaakt. Ook werd lekker buiten gespeeld, sommigen wierpen een blik op het blikgooien, anderen gooiden een blik én het touwtrekken was ook erg succesvol. Organisatie bedankt (ook voor het fantastische weer dat jullie hebben geregeld) en graag weer tot volgend jaar!

Talentfeest Escamp
Je talenten en creativiteit verder ontdekken, kon tijdens het ‘Talentfeest Escamp’, en wel met toiletrollen! Toiletrollen?! Ja nou, wat je daar allemaal wel niet van kunt maken. Ware kunstobjecten! De práchtigste creaties werden gemaakt. We hopen dat ze op verschillende plekken de huiskamers van Moerwijk/Escamp hebben opgeleukt.

Zuiderparktheater
Als warming-up voor het kamp, staat de dag voor vertrek naar Meppen nog een bezoek aan theatervoorstelling ‘In Holland staat een huis’ in het Zuiderparktheater op de agenda. In samenwerking en met dank aan het Zuiderparktheater gaan we met ouders en kinderen vanaf 2 jaar naar een voorstelling van Dirk Scheele die samen met zijn liveband de allerleukste oud- en nieuwhollandse liedjes gaat spelen én wordt met alle aanwezige kinderen ook een nieuw kinderlied gemaakt. Nou, we zijn benieuwd en hebben er zin in!

Afsluiting van het seizoen
Om het seizoen af te sluiten stonden er ook dit jaar weer tal van leuke activiteiten op de agenda. Met de 16 tieners die het afgelopen jaar hard gewerkt hebben in het Tienerrestaurant, hebben we gegeten bij de Gouden Wok, om hen te bedanken voor het harde werk. Met al het geld dat we in de fooienpot verdienden, hebben we een leuke en lekkere avond gehad!
Het Tienerrestaurant zelf hebben we met en voor de gasten afgesloten met een heerlijk barbecue. De zon scheen heerlijk warm en er was meer dan genoeg eten voor iedereen. Zowel binnen als buiten werd genoten van alles wat door de vrijwilligers en tieners was klaargemaakt.
Tijdens de Meidenclub (met maar liefst 46 meiden) hebben we slijm gemaakt. Slijm?! Ja, met heel veel lijm, scheerschuim en glitters (die ons in de Kinderwinkel nog wel een tijdje zullen achtervolgen). En met de Jongensclub zijn we ter afsluiting gaan Midgetgolfen in het Zuiderpark .
Startweek
Na de zomervakantie gaan we in de laatste week weer van start met de Startweek! Zie hieronder het programma (let op: voor veel activiteiten vragen we je van tevoren bij ons in te komen schrijven.

Dinsdag 27 augustus:
10:30 – 12:30 uur    Godly Play
14:00 – 15:00 uur    Circus 4 t/m 7 jaar (inschrijven verplicht)
16:00 – 17:00 uur    Circus 8 t/m 10 jaar (inschrijven verplicht)
19:00 – 20:00 uur    Circus 11 t/m 16 jaar (inschrijven verplicht)

Woensdag 28 augustus:
14:00 – 16:00 uur    Fun & Play 7 t/m/ 10 jaar
19:00 – 20:00 uur    Capoeira 10 t/m 16 jaar (inschrijven verplicht)

Donderdag 29 augustus:
14:00 – 16:00 uur    Fun & Play 4 t/m 7 jaar
18:00 – 19:30 uur    Pannenkoekenfeest met ouders en kinderen* (inschrijven verplicht)

Zaterdag 31 augustus:
13:00 – 15:30 uur    Grote Spelmiddag 4 t/m 16 jaar

* Zijn er (groot)ouders of andere keukenprinsen en -prinsessen die pannenkoeken willen bakken, dan horen wij dat graag!

Ook als u wilt helpen bij één van de activiteiten, mag u ons dat laten weten! Vooral op zaterdagmiddag kunnen we alle extra hulp goed gebruiken! Komt u helpen? Laat het ons dan weten via de mail, een belletje of spreek één van ons persoonlijk aan als u ons ziet!

Bevestiging Hester
Om ook alvast in uw agenda te zetten: op 15 september wordt Hester bevestigd in de Marcuskerk voor haar werk als kinderwerker in de Kinderwinkel. U bent van harte uitgenodigd, we waarderen uw aanwezigheid!

Tot slot willen wij jullie allemaal een héle fijne zomer(vakantie) toewensen en willen wij de vele vrijwilligers bedanken die het afgelopen jaar samen met ons mogelijk hebben gemaakt. Jullie zijn toppers!!!

Zomerse en zonnige groet vanuit de Kinderwinkel,
Hester & Marijke

Kerkdienst - Goede Vrijdag

vr 29 mrt 2024 om 19:30 uur

Bring & Share paasontbijt

zo 31 mrt 2024 om 08:30 uur

Kerkdienst - Pasen

zo 31 mrt 2024 om 10:00 uur

Bring & Share paasontbijt

Zondag 31 maart vindt het jaarlijkse paasontbijt plaats. Ontbijt je mee?

Veertigdagentijdkalender