02 mei 2019

2 juni: tienerdienst met kinderkoor uit Oeganda (Marcuskerk)

Deze dienst wordt georganiseerd met de tieners van de Marcuskerk. In deze tienerdienst zingt Kinderkoor UP4S. Het wordt een bijzondere dienst. De tieners denken mee in de voorbereiding, kiezen zelf het thema en zullen allerlei taken vervullen in de dienst. Met het Oegandees Kinderkoor erbij zullen we deze ochtend ook zeker swingen! Ben je er ook bij?!

Locatie: Marcuskerk, Jan Luykenlaan 92, Den Haag
Tijdstip: 10.00 uur  - 11.30 uur

Voorganger: ds. Jantine Veenhof, wijkpredikant

Filmpjes van UP4s zijn te bekijken via deze link.

Filmpje 1:
In het eerste filmpje is een interview met Sylvia Mbabazi, één van de founders, te zien. Sylvia heeft het scholenproject en de kinderen al jarenlang in haar hart gesloten en zet zich volledig in voor de projecten daaraan verbonden. De scholen functioneren uitstekend en krijgen een hoge ranking v.w.b. prestaties van het Oegandese Ministerie van Onderwijs.

Filmpje 2:
Het tweede filmpje, getiteld ‘een goede school is goud waard’ geeft een mooie impressie van de scholen die onder supervisie van de lokale staf UP4S dagelijks een kleine 700 kinderen onderwijs geven.

Filmpje 3:
Het derde filmpje (midden) laat prachtig zien hoe het koor zingt en performance geeft. In het echt is het vanzelfsprekend nog veel inspirerender…!

Filmpje 4:
In het vierde filmpje is te zien hoe in het kader van de beroepsvaardigheidslessen practicum de (stapel)bedden worden gemaakt waarop kinderen die intern verblijven, kunnen slapen. Op dit moment zijn er vanwege een grote toename van het aantal aanmeldingen van (kansarme) kinderen zo’n 150 extra bedden (en matrassen en lakens) nodig.

Filmpje 5:
Het vijfde filmpje is een ontroerend portret van een leerling. Zijn naam is Joshua en hij vertelt een deel van een verhaal dat de organisatie erg raakte.

Het filmmateriaal is vorig voorjaar door Egbert Fokkema en Albert Boscha (EYMO Beeldcommunicatie te Amersfoort) opgenomen in Rwanda en daarna gemonteerd.

Tienerrestaurant Kinderwinkel

do 28 mrt 2024 om 18:00 uur

Kerkdienst - Witte Donderdag

do 28 mrt 2024 om 19:30 uur

Kerkdienst - Goede Vrijdag

vr 29 mrt 2024 om 19:30 uur

Bring & Share paasontbijt

Zondag 31 maart vindt het jaarlijkse paasontbijt plaats. Ontbijt je mee?

Veertigdagentijdkalender