20 jan 2019

Update Geloven in Moerwijk

2019 is begonnen: goede voornemens en mooie dromen van wat het nieuwe jaar zou kunnen brengen. Die goede voornemens en mooie dromen beginnen in december vaak al te borrelen. Als we terug kijken op het afgelopen jaar, komen nieuwe ideeën tevoorschijn.

Tijdens ons pioniersontbijt in december hebben we met het pioniersteam gekeken naar wat 2018 ons allemaal heeft gebracht. Er zijn verdrietige dingen gebeurd, maar we hebben ook mooie dingen meegemaakt. We hebben bij het ontbijt vooral stilgestaan bij de zegeningen die we ervaren bij Geloven in Moerwijk. En dan zou je denken: zoveel mensen, zoveel meningen, maar dat gezegde ging in dit geval niet op.

We weten ons gezien door God en door mensen om ons heen. Wij voelen ons gezegend door samen te mogen geloven en dit samen te kunnen te vieren. Het is bijzonder om te ervaren dat mensen uit de buurt zich welkom voelen op de pizza-avonden waar we gezellig met elkaar bakken en eten. We worden blij van het contact, de verbondenheid en de openheid bij de LED-groepen. Het is mooi om te zien dat de Marcustuin niet alleen eten opbrengt, maar ook veel contacten. We voelen ons gezegend dat we van onze overvloed kunnen delen: eten delen, concrete hulp geven en Gods genade laten zien. Wonderlijk is het om te merken dat mensen Gods liefde ervaren. Mensen worden nieuwsgierig wie God nou eigenlijk is. Kortom: we voelen ons gezegend.

We hopen dat we in 2019 weer kunnen zeggen: God ziet ons, God ziet de bewoners van Moerwijk en daardoor kunnen wij de mensen om ons heen liefhebben.

Wij wensen u ook een mooi 2019 toe, waarin u zich geliefd weet door God.

Godly Play Kinderwinkel

za 20 apr 2024 om 16:30 uur