Bijbelkringen

Dit zijn groepen van ongeveer 10 personen die met elkaar gesprekken voeren naar aanleiding van een stuk of thema uit de Bijbel. Ze staan open voor iedereen van binnen en buiten de wijkgemeente die zich met anderen wil verdiepen in de Bijbel. Gezelligheid en saamhorigheid gaan daarmee hand in hand. De kringen worden gehouden bij deelnemers thuis (of online). De leeftijd van de deelnemers varieert.

DinsdagAvondKring (DAK)
Frequentie: 1x per maand (incl. mogelijkheid vooraf mee te eten)
Contactpersoon: Koos Verhage
In de agenda op deze website staan de data en tijden.

WoensdagAvondKring (WAK)
De WAK zou ook wel Lectio Divinakring kunnen heten, want we hebben met elkaar ontdekt dat deze vorm van biddend bijbellezen ons erg aanspreekt, verrast en opbouwt. Lectio Divina is in het klooster ontwikkeld en kun je zien als ‘slow reading’, langzaam lezen. Zó lezen dat de woorden echt binnenkomen. In een sfeer van aandachtigheid, met het oog op welk bijbelgedeelte je raakt en dat -soms heel persoonlijk- met elkaar delen.

We zoeken nog nieuwe leden! Spreekt Lectio Divina je aan? Kom dan vooral een keer meekringen. Elke kringt staat op zichzelf.

Frequentie: 1x per drie weken (incl. mogelijkheid vooraf mee te eten)
Thema bijbelkring: wisselende bijbelgedeeltes (Lectio Devina)
Contactpersoon: Jorinde Oudenaarden
Het tijdschrift Volzin besteedde in juli 2019 een themanummer aan 'Op adem komen'. De woensdagavondkring is daarvoor geïnterviewd en dat leverde een mooi artikel op over Lectio Divina in de praktijk.
Nieuwsgierig geworden? Lees hier het artikel.

Tienerrestaurant Kinderwinkel

do 25 apr 2024 om 18:00 uur