zondag 15 januari 2023

Locatie:
 Marcuskerk, Jan Luykenlaan 92, Den Haag

Voorganger: ds. Dirk Jan Thijs

Op zondag 15 januari zal Kas Markus Timotheus van Iersel, zoon van Tim en Jantine, worden gedoopt door ds. Dirk-Jan Thijs. Het is mooi dat ds. Dirk-Jan Thijs in het zwangerschapsverlof van Jantine haar mocht vervangen en dat hij nu betrokken mag zijn bij de doop van Kas. We zien uit naar deze feestelijke dienst.

Online kijken
De diensten die in de Marcuskerk gehouden worden, zijn online te volgen via Kerkomroep Marcuskerk (later terugkijken kan ook via deze link).

Collectes
1. Aandachtscentrum
> Link voor betaling 1e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/giftdiaconie-marcuskerk
2.
Eigen wijkgemeente: onderhoudskosten Marcuskerk

> Link voor betaling 2e collecte: www.pg-dedrieklank.nl/gift-marcuskerk

Toelichting eerste collecte
Het Oecumenisch Aandachtscentrum is een rustpunt, een plaats van ontmoeting, waar men vrijblijvend kan praten over geloof en levensvragen en zijn of haar zorgen met de ander delen. Een deel van de ruimte is ingericht met een leestafel en een leeshoek. Er is een stilteruimte voor rust, meditatie en gebed. Iedereen is welkom! Onze gasten worden met respect benaderd en kunnen hier even op adem komen en een luisterend oor vinden. Zoals in een huiskamer, gewoon onder elkaar met een kopje thee of koffie.