23 apr 2022

Zaterdag 21 mei Leerfabriek met Sake Stoppels

23 april 2022

Op zaterdag 21 mei organiseert het Missionair Platform een  ochtend om samen met mensen uit verschillende kerken en missionaire plekken samen na te nadenken over de drive achter ons missionaire bezig zijn. Waarom willen we wel of niet missionair bezig zijn? Welk theologisch denken zit erachter? Hoe uniek is het christelijk geloof? Waar hebben we het eigenlijk over als het over ‘heil’ en ‘redding’ gaat, en hoe presenteren we Jezus?

Belangrijke vragen. En er blijken in de antwoorden op deze vragen ook verschuivingen plaats te vinden. Tegelijk wordt er veel te weinig over deze vragen doorgepraat. Om daar wat verandering in aan te brengen organiseert het Missionair Platform deze Leerfabriek.

Spreker op deze ochtend is dr. Sake Stoppels, lector aan de Christelijke Hogeschool Ede. Hij deed binnen de PKN onderzoek naar de missionaire mindset van pioniers en van voorgangers. Hij zal het resultaat van deze onderzoeken presenteren, waarna er in groepen doorgepraat wordt over de vragen die in het onderzoek centraal stonden: hoe uniek is het christelijk geloof, wie is Jezus in onze missionaire communicatie en wat is eigenlijk redding (soteria)?

Ben je op een of andere manier betrokken bij missionair werk, en vindt je het zinvol samen met anderen over deze vragen na te denken en door te praten, dan ben je van harte welkom.

De Leerfabriek vindt plaats in het gebouw Eltheto, Azaleastraat 2, den Haag. Vanaf 9.15 uur is de zaal open. Om 9.30 uur opent dagvoorzitter Thejon Bos, missionair predikant van de Bethlehemkerk, het programma. Na een gezamenlijke lunch sluiten we om ongeveer 13.15 uur af. Kosten van deelname : €10.-

Voor meer informatie of opgave kunt u contact opnemen met het secretariaat van het Missionair Platform (secretariaat@missionairplatformdenhaag.nl) of met Jasper Klapwijk (06-18850050).