29 apr 2022

Update Kinderwinkel

29 april 2022

De laatste paar dagen van maart en de eerste paar dagen van april begon helaas met corona voor ons beiden. Helaas moesten we dus een week dicht. Maar gelukkig ligt corona inmiddels weer achter ons en kunnen we weer vooruit en terugkijken op een paar hele leuke weken.

Putten en de meivakantie
Deze week – de eerste week van de meivakantie – hebben we een aangepast programma in verband met de meivakantie. Met als een van de hoogtepunten ons “jaarlijkse” uitje naar Putten. De afgelopen weken heeft Monique –aan de hand van een pot vol paaseitjes, een cadeautje van de Andreaskerk– de kinderen uitgenodigd om mee te gaan. Monique en ik –Niels– zijn erg blij dat het eindelijk weer door kan gaan en we zijn erg benieuwd naar wat de Andreaskerk allemaal voor onze kinderen georganiseerd heeft.

Naast dat we naar Putten gaan, gaan we de komende week nog twee keer op stap (en hebben we op donderdagochtend een ouderkind-ochtend in de Kinderwinkel). Dinsdag gaan we naar het Zeeheldentheater om daar een muzikale wereldreis te maken met de kinderen van de kinderinloop (4 t/m 7 jaar). Op donderdag gaan we samen met de tieners boulderen/klimmen.

Schoolgezinsdienst
Woensdag 13 april hebben we samen met de P. Oosterleeschool de schoolgezinsdienst gehouden in de Marcuskerk. Een erg geslaagde viering. In 3 groepen kwamen de 350 leerlingen naar de kerk om te horen over Pasen. Na afloop kregen ze allen een plantje om mee te nemen of rond te delen in de wijk.

Nacht van de vrijwilliger en tienerrestaurant
In samenwerking met NLCares is ons tienerrestaurant op 21 april een van de activiteiten geweest tijdens de ‘Nacht van de Vrijwilliger’. Vrijwilligers van NLCares konden zich opgeven om samen met onze tieners een kookworkshop te volgen van een chef-kok. Dit was een erg geslaagde avond waarbij we heerlijk hebben gegeten, we hebben kunnen laten zien hoe leuk ons tienerrestaurant is en hoe leuk onze tieners zijn. Wellicht dat u een van de gerechten de komende weken kunt verwachten in het tienerrestaurant. In verband met de meivakantie is de eerstvolgende keer dat er gegeten kan worden in het tienerrestaurant 12 mei. Er kan voor deze avond en de andere avonden in mei nog gereserveerd worden.

Zomerkamp – Vrijwilligers!
Daarnaast zijn we ook alweer bezig voor het zomerkamp. Binnenkort hopen we samen met de vrijwilligers onze koppen bij elkaar te steken om het kamp vorm te geven. Hier zit nog wel een uitdaging: we komen namelijk nog vrijwilligers te kort om elk groepje te voorzien van een groepsleider. Ben of ken je iemand die het leuk vindt om 11 t/m 15 juli met ons mee te gaan op kamp, laat het ons dan even weten. Dit kan door ons aan te spreken in de kerk of te bellen/appen naar 06 580 70 042 (Monique) of 06 451 13 686 (Niels).

Met enthousiaste groet vanuit de Kinderwinkel,
ook namens Monique,
Niels