31 mrt 2022

Update Kinderwinkel

31 maart 2022

We starten (of zijn opnieuw gestart) met het tienerrestaurant
We zijn blij om te kunnen melden dat – na een aantal maanden samen met de tieners gekookt en gegeten te hebben – ons tienerrestaurant afgelopen maand weer open is gegaan voor gasten. We hopen de komende tijd dan ook wekelijks gasten te kunnen verwelkomen in het leukste restaurant van Moerwijk, namelijk het restaurant gerund door onze tieners.
Uiteraard bent ook u van harte welkom om ergens in de komende weken te komen eten. Dit kan door Niels voor dinsdag 17.00u te bellen op 070 318 16 80 of te appen/bellen naar 06 451 13 686.

Voorjaarsvakantie
In de voorjaarsvakantie hebben we samen met de kinderen en tieners verschillende leuke activiteiten mogen ondernemen. Zo hebben de tieners samen Turkse pizza gegeten en film gekeken, hebben de kinderen een speurtocht gedaan door het Zuiderpark en hebben de meiden van de meidenclub een heus slaapfeestje gehad. Hoewel de opkomst qua tieners en kinderen wat ons betreft hoger had mogen liggen, kijken we toch terug op een zeer geslaagde week.

Putten
Vorig weekend (13 maart) zijn Jantine Veenhof en Monique Djizani naar de wijkgemeente van de Andreaskerk in Putten geweest, met wie we al zoveel jaren een warme verbondenheid onderhouden. Jantine had daar preekdienst en Monique zou een presentatie over de Kinderwinkel en Moerwijk geven. Het was al vroeg dag aangezien er 2 diensten zouden zijn waarbij de eerste dienst om 9 uur startte.
Het was goed en fijn om elkaar weer -na 2 corona jaren- fysiek te ontmoeten. De presentatie droeg bij aan het beeld en de kennis van Moerwijk en De Kinderwinkel. Het was een mooie ontmoeting en de mensen van de Andreaskerk waren geraakt en verbaasd over de sociale situatie in Moerwijk en de mooie activiteiten die vanuit De Kinderwinkel worden aangeboden.
Bij vertrek bood de diaconie van Putten ons een grote pot paaseitjes voor de kinderen aan vergezeld van de uitnodiging voor een dagje Putten die vanuit de Andreaskerk georganiseerd wordt. We zijn heel bij en dankbaar dat we de kinderen uit Moerwijk weer -na 3 jaren- dat geweldige, gezellige, leerzame en ontspannen dagje Putten (boerderij en platteland) mogen aanbieden. De dag staat gepland op vrijdag 29 april in de meivakantie. Mocht u geïnteresseerd zijn om als vrijwilliger mee te gaan, laat dat dan even weten aan Monique.

Tot slot
We zijn dankbaar voor de verbondenheid die we – op allerlei verschillende manieren – met jullie hebben en trots zijn op het feit dat we samen Moerwijk een stukje mooier maken. Dank daarvoor!

Met enthousiaste groet vanuit de Kinderwinkel,
Monique en Niels

zo 28 apr 2024 om 10:00 uur