30 nov 2021

Update Kinderwinkel

30 november 2021

Wat was Niels enthousiast gestart met Culinair Moerwijk! Genoeg gasten die graag weer een tafeltje wilde reserveren in het tiener-restaurant. Twee weken heeft de Kinderwinkel dan ook een aantal gasten mogen verwelkomen. Helaas hebben de recente corona-ontwikkelingen weer roet in het eten gegooid. Door de strengere maatregelen kan de Kinderwinkel even geen gasten ontvangen. Maar we hopen dat dit van korte duur mag zijn.

Nu we het toch over tienerrestaurant hebben…. Wat een geweldig idee van commissie eredienst om dinerbonnen te verkopen voor ouders van onze kids! En wat een geweldige opbrengst!! Iedereen ontzettend bedankt voor de bijdrage aan dit initiatief! Wij zijn er reuzeblij mee en zien er naar uit om ouders van onze kinderen en tieners uit te nodigen voor een diner bij de Kinderwinkel. Geweldig voor de kinderen om hun ouders mee te nemen en voor de tieners om hen zelf te bedienen. Prachtig ook voor de verbinding tussen Kinderwinkel en ouders. De opbrengst was aanzienlijk! Met de €550,- die wij mochten ontvangen, kunnen we 73 mensen uitnodigen!! Nogmaals onze dank hiervoor!

Vrijwilligers
Hoewel de activiteiten goed draaien en goed bezocht worden, hebben we toch een beetje een probleem. Een tijd zaten we goed in onze vrijwilligers. Helaas voor ons hebben we van veel vrijwilligers inmiddels afscheid moeten nemen. De meesten hadden een goede en fijne reden, namelijk dat zij weer een baan hadden gevonden of hun werk mochten hervatten maar voor ons wordt de vraag naar vrijwilligers groter. Dus: mocht u of jij graag vrijwilligerswerk doen of kent u iemand die dat wilt, neem dan contact met ons op of geef onze contactgegevens door.

Wij zoeken nog mensen voor:
-de kinderinloop (4 – 7 jaar) op dinsdag van kwart voor 3 tot kwart voor 5
-de jongensclub (7 – 10 jaar) op woensdag van kwart voor 1 tot kwart over 2
-de meidenclub (7 – 10 jaar) op woensdag van kwart over 3 tot 5 uur
-de tienerinloop (10-16 jaar) op vrijdag van kwart voor 7 tot half 9

Kerst
Naast de Sinterklaas-voorbereidingen zijn we natuurlijk ook al bezig met de kerst. Samen met de P. Oosterleeschool wordt gekeken wat mogelijk is met de school-gezinsdienst. Voor kerstavond willen we in samenwerking met Geloven in Moerwijk graag weer een kerstwandeling organiseren. Hoe dat er dit jaar precies uit kan gaan zien, tasten we nog af. Alle voorbereidingen en ideeën zijn steeds onder voorbehoud van de meest recente corona maatregelen.
Na de kerstwandeling wil ik graag met kinderen van de Kinderwinkel en de Oosterleeschool in een kinderkerstkoor een bijdrage leveren aan de kerstnachtdienst. Mochten er nog kinderen van de Marcuskerk zich willen aansluiten, dan ben je van harte welkom! We oefenen op donderdag van 3 tot 4 uur in de Oosterleeschool. Mocht dat niet haalbaar zijn en wil je tóch graag meedoen, spreek me dan even aan!
Dat was voor nu weer even genoeg uit De Kinderwinkel.

Met warme groeten,
Ook namens Niels,