29 jun 2021

Update Kinderwinkel

29 juni 2021

Gelukkig is Marijke weer een heel eind opgeknapt nadat ze corona heeft gehad! Alle activiteiten in de Kinderwinkel draaien weer op volle toeren – met alle maatregelen in acht genomen. Ook Rik is weer aardig opgeknapt en is weer aan de slag in de Kinderwinkel. We zijn blij dat het herstel goed gaat en zowel Rik als Marijke nemen beide rustig de tijd om weer helemaal de oude te worden.

Afscheid nemen…
In april 2015 zette ik, Marijke, mijn eerste stappen in Moerwijk en in de Kinderwinkel. Na een fantastische tijd, eerst met Petra, daarna een tijdje alleen, met Hester en nu heel gezellig met Monique, ga ik nu afscheid nemen van de Kinderwinkel.
Als gezin hebben we al langer een droom om voor een langere periode te gaan reizen. Vorige maand hebben we de knoop doorgehakt en hebben we besloten dat we nog deze zomer vertrekken voor een lange rondreis door Europa met een camper. Omdat Rosemarijn, die nu 3 is, voorlopig nog niet naar school hoeft, is dit voor ons het beste moment om deze droom waar te maken.

Helaas betekent het – naast dat we er enorm veel zin hebben – ook dat ik na ruim 6 jaar afscheid ga nemen van de Kinderwinkel, van Monique, van de vrijwilligers, van collega’s en van jullie allemaal….en dat idee is nog wel even wennen hoor!
Ik heb genoten van mijn periode in de Kinderwinkel en we hebben met veel plezier in Moerwijk gewoond, zijn ook met veel plezier betrokken geweest bij o.a. Geloven in Moerwijk. Ik wil jullie als Marcuskerk ook bedanken voor alle betrokkenheid bij de Kinderwinkel op zoveel verschillende manieren: betrokkenheid als vrijwilliger, door gebed, meeleven, giften of nog op een andere wijze. Ik hoop en bid dat jullie onverminderd betrokken zullen zijn op het werk van de Kinderwinkel en op alles wat er reilt en zeilt in Moerwijk!
Dit seizoen zal het zomerkamp van de Kinderwinkel de laatste activiteit zijn waarin ik mee zal draaien, een mooi moment om mijn tijd bij de Kinderwinkel af te sluiten. Ik heb enorm veel zin om nog een laatste keer met alle vrijwilligers én 40 kinderen op stap te gaan!

Op dinsdag 13 juli zal er in/rond de Kinderwinkel een afscheidsfeestje zijn voor iedereen die dat wil. Dit zal duren van 16.30 – 18.30 uur. Voor een hapje en een drankje zorgen wij!

Er komt nog een ‘officiële’ uitnodiging, maar reserveer het alvast in je agenda als je wilt komen!
Wil je komen? Laat het dan even weten aan Monique, per e-mail.
*omdat we met een camper gaan reizen, zijn cadeautjes niet zo handig*

Godly Play
Vóór we het seizoen afsluiten, gaan we wel alvast weer Godly Play aanbieden. Nadat deze activiteit lang heeft stilgelegen, vinden we het leuk om de hernieuwde kennismaking nog dit seizoen te doen. In de startweek (van 23 t/m 28 augustus) zullen we Godly Play ook weer op 3 momenten aanbieden. Maar daarover een volgende keer meer.
Voor nu: wees welkom voor kinderen van 4 t/m 10 jaar op zaterdag 10 juli van 16.30 – 18.15 uur voor een mooi Bijbelverhaal op een visuele manier verteld. De kinderen krijgen de ruimte om zelf te ontdekken, zelf te verwonderen over wat ze horen en zien. Aansluitend zullen we met elkaar eten om deze activiteit af te sluiten.

Zomerkamp
Ook dit jaar gaan we weer op zomerkamp! De inschrijflijst is aardig vol, met op moment van schrijven nog maar twee plekjes vrij op de lijst! We zullen dus weer met 40 kinderen op pad gaan, dit jaar naar de Langenberg in Rijssen.
We willen jullie vragen om voor onze kampweek te bidden, dat we allemaal gezond en wel aankomen én ook weer thuis komen en dat we een mooie week zullen hebben met de kids uit Moerwijk.

Zomerse groet vanuit de Kinderwinkel,
Marijke en Monique

Tienerrestaurant Kinderwinkel

do 28 mrt 2024 om 18:00 uur

Kerkdienst - Witte Donderdag

do 28 mrt 2024 om 19:30 uur

Kerkdienst - Goede Vrijdag

vr 29 mrt 2024 om 19:30 uur

Bring & Share paasontbijt

Zondag 31 maart vindt het jaarlijkse paasontbijt plaats. Ontbijt je mee?

Veertigdagentijdkalender