22 feb 2021

Update Kinderwinkel

22 februari 2021

Er is veel veranderd sinds de vorige keer dat u hier een update van ons las!
Gelukkig hebben we een heleboel wél kunnen doen! Zo hebben we begin december het Sinterklaasfeest gevierd met 75 kinderen! In 3 groepen kwamen ze naar de Kinderwinkel voor een (online) gesprekje met Sinterklaas, konden ze hun Pietendiploma halen en gingen alle kinderen uiteraard blij met een mooi cadeau naar huis!
Helaas zijn door de tweede lockdown al onze geplande kerstactiviteiten niet doorgegaan, zoals de lichtjestocht e.d. Gelukkig konden we 3 dagen in de kerstvakantie wél open voor de kinderen om lekker te knutselen, een film te kijken en te spelen.

Thuiswerkplekken
Vanaf de kerstvakantie zijn we als Kinderwinkel beschikbaar geweest voor de kinderen uit Moerwijk als ‘thuiswerkplek’. Elke dag konden er 20 kinderen bij ons terecht om hun schoolwerk te maken. Online lessen volgen, zelf aan de slag met de opdrachten van hun meester of juf, en wanneer het nodig was: hulp van één van de juffen of meesters van de Kinderwinkel. Kinderen die buiten de noodopvang vielen op school, maar wel moeite hadden om thuis aan het werk te gaan, konden bij ons terecht. Een journaliste van de Telegraaf schreef een mooi artikel over wat we de afgelopen maand hebben gedaan, zie volgende pagina.
In deze periode hebben we er een heleboel nieuwe vrijwilligers bij gekregen, waarvan de meesten ook hebben aangegeven betrokken te willen blijven. Hier zijn we heel dankbaar voor en geeft ons bij alle activiteiten voldoende ondersteuning om verder te gaan!

En hoe nu verder
De sneeuw is weer gesmolten, de ijspret voorbij en gelukkig voor alle kinderen zijn de basisscholen weer open! Dit betekent dat we in de Kinderwinkel weer zijn gestart met ons ‘gewone’ programma, dat wil zeggen, rustig aan bouwen we alle activiteiten weer op, in afgeslankte vorm.
We zijn erg blij voor ‘onze’ kinderen en tieners dat we in deze lockdown open mogen blijven, gezien de uitzondering die gemaakt is voor buurthuizen die werken met kwetsbare doelgroepen. Hierdoor kunnen de meeste van onze activiteiten doorgang vinden én mogen we veel meer dan vorig jaar tijdens de eerste lockdown.
We vragen uw gebed voor alle kinderen en tieners die het – juist in deze afgelopen tijd en nu nog steeds – moeilijk hebben gehad, met het vele thuiszitten, scholen die dicht zijn… En we hopen dat wij hen vanuit de Kinderwinkel een beetje licht en warmte kunnen geven.

Marijke en Monique

Godly Play Kinderwinkel