28 sep 2023

Update Kinderwinkel

Huwelijk Niels
Op 14 september was het dan zover: Niels trouwde met zijn Marianne! Met een aantal vrijwilligers (vooral uit de Marcuskerk) én een drietal tieners hebben we de huwelijksinzegening in de kerk meegemaakt.
Het was een mooie dienst waar het bruidspaar en vooral Niels vanuit zijn theologische onderlegging veel inbreng hadden. Zo werd er door het bruidspaar voor alle naasten gebeden en zongen we liederen in 4 verschillende talen. Een mooie dienst met een prachtig uitziend bruidspaar!
Niels zelf reed in een Volkswagenbusje wat er ontzettend leuk uitzag! Grappig was dat ik een attentie had gemaakt van wensen van vrijwilligers die ik -alsof het blikjes waren- achter een autootje had gehangen en laat dat nou net een Volkswagenbusje geweest zijn! Hoe toevallig!
Na de dienst ben ik afgereisd naar de feestlocatie en heb daar allerlei bijzondere wetenswaardigheden over het bruidspaar mogen horen. Wat écht heel bijzonder was, was een foto die maanden geleden in Gouda was genomen en waar Niels en Marianne op ontdekkingstocht door Gouda gingen. Op die foto stond een klokkentoren en de tijd 10 voor 2. Laat dat nou ook het tijdstip zijn geweest waarop ze 14 september daadwerkelijk ‘ja’ zeiden tegen elkaar….!
Niels en Marianne zijn nu 2 weken op huwelijksreis. We wensen het bruidspaar vanuit de Kiwi en Marcuskerk natuurlijk een geweldige huwelijksreis en een prachtig, gelukkig en gezegend huwelijk!

Tieneractiviteiten en ouder-kindochtend
Gedurende de afwezigheid van Niels proberen we de meeste activiteiten zo goed mogelijk te laten doorgaan. Ikzelf zal aanwezig zijn tijdens tienerrestaurant. En een geweldig team vrijwilligers zal zorgen dat de ouder-kind-ochtend en de tienerinloop doorgaan. De Muzieklessen zullen 6 oktober weer starten.

Week van de opvoeding
In de eerste week van oktober (dinsdag 3 oktober) werkt de Kinderwinkel samen met partner Wijkz en de Oosterleeschool. In de Kinderwinkel zullen dan ouders (van kinderen die ons alledrie bezoeken) ontvangen worden voor een mooi programma. Zo zal vanuit school een opvoedkundig aspect aan de orde gebracht worden, zal Wijkz en School Maatschappelijk Werk zorg dragen voor een opvoedquiz en zal de Kinderwinkel het activiteitenaanbod langs gaan en een creatief werkje voor de ouders aanbieden. De ochtend wordt afgesloten met het uitdelen van een Goodiebag met flyers en attenties van ons allen.

Herfstvakantie
In de herfstvakantie zullen we ook weer een divers aanbod van activiteiten aanbieden, waaronder een buurtfeest. Voor dit alles ben ik al druk aan het kijken en voorbereiden. Tijdens deze week zullen we ook weer extra hulp kunnen gebruiken dus als u het leuk vindt om ergens bij te ondersteunen? Laat het mij weten. Het exacte programma zal 2 weken voor de vakantie met jullie gedeeld worden.

Buurtfeest
Op 20 oktober werkt de Kinderwinkel mee aan een buurtfeest. Diverse locaties in de wijk zetten de deuren open en bieden diverse dingen aan zoals eten, drinken of activiteiten. Ook de Marcuskerk zal hieraan meedoen. De Kinderwinkel richt zich natuurlijk op een leuke activiteit voor zowel de kinderen als de tieners. Daarnaast zullen we ook zorg dragen voor een leuke attentie in de Goodiebag die ook hierbij verspreid zal gaan worden. Voor dit feest zullen wij extra handen kunnen gebruiken. Dus als u in de gelegenheid bent om te helpen? Heel graag! Verdere info volgt te zijner tijd middels een flyer. Maar het staat u natuurlijk altijd vrij ons even aan te schieten en te bevragen.

Godly Play
Inmiddels is Godly Play ook alweer gestart en hebben we weer mooie verhalen in het vooruitzicht. Hou de agenda en flyer in de gaten want daarop staan de data vermeld. Leuk om te weten en alvast in de agenda te schrijven is dat op 16 december weer een gezamenlijke Godly Play gepland staat voor de Spoorzoekers en de Kinderwinkel kids.

Warme groeten uit de Kinderwinkel!
Monique