30 nov 2022

Update Jeugdwerk Marcuskerk

30 november 2022

Wij kijken terug naar november, vooruit naar Kerst, maar kijken er ook voorbij.

November: filmavonden
In november hebben de Spoorzoekers een leuke en drukbezochte film avond gehad bij de familie Maljaars. Een week later was er een filmavond in de Nebokerk. We zijn er met 6 tieners heengegaan. Samen met 6 tieners van de Morgensterkerk en 20 van de Nebokerk was het een leuk gezelschap. Er werd genoten van samen patatjes eten, film kijken en tikkertje doen in de donkere kerkzaal. Voor ons als leiding was het ook een gelegenheid om de jeugdleiders van de Nebokerk te leren kennen.

December: jongerendienst en kerstactiviteiten

In december organiseert de Morgensterkerk een jongerendienst (11 december 19.00 uur).
Op zaterdag 17 december zijn de Spoorzoekers uitgenodigd voor een kerstdiner en Godly Play in de Kinderwinkel (16.30-18.30 uur).
Ook de tieners van Discovery hebben een kerstdiner en plakken er meteen een overnachting aan vast (start: zaterdag 17 december 18.00 uur in de kerk). Als u het leuk vindt, kunt u zondagochtend 18 december om 9.00 uur met de tieners ontbijten in de kerk. Graag even aanmelden (jeugdouderling@pg-dedrieklank.nl), opdat wij voldoende boodschappen doen.
Op kerstavond (en 1e kerstdag) zijn (muzikale) bijdragen welkom. Vorig jaar hebben we een meerstemmig kerstlied gezongen. Als je dit jaar ook mee wilt zingen: we oefenen zondag 11 en 18 december na de dienst.

Januari: Sirkelslag en Jongerendienst
Op vrijdag 6 januari zal er een Sirkelslag wedstrijd georganiseerd worden voor de grote Spoorzoekers (8 - 12 jaar) en de tieners van Discovery van 19.30-21.00 uur in de Marcuskerk (aanmelden bij marleen@pg-dedrieklank.nl).
Op zondagochtend 22 januari zullen de tieners samen met dominee Jantine de kerkdienst leiden. Na de kerkdienst organiseren we een escaperoom (6 tegelijk zelfs: het team dat het eerst ontsnapt wint). Tieners uit de Nebokerk, de Morgensterkerk, de Kinderwinkel en andere protestantse kerken in Den Haag zullen ook uitgenodigd worden. Nadere informatie zal volgen.
We bidden dat God ons door deze activiteiten steeds met elkaar en met Hem verbindt.

Catharine van Egmond, Jeugdouderling

Voor vragen, opmerkingen of aanmelden voor het ontbijt van 18 december: jeugdouderling@pg-dedrieklank.nl