01 mrt 2024

Update jeugdwerk

Op 12 januari jl. bezocht ik met 3 tieners de filmavond van de Jeugdkerk Rijswijk. We bekeken Narnia 2 en 3. De zondag erna ging die jeugddienst over de personages van Narnia 3, onder ander een vervelend neefje dat een draak was geworden. Dit was verwerkt in het thema ‘Hebzucht en een nieuw leven’. Het was een mooie dienst en ik vind het voor tieners (en mezelf) ook goed om eens een andere gemeenschap van Jezus mee te maken.

Veertigdagentijd
Op 12 februari begint de Veertigdagentijd. Dit jaar met als thema: Met vallen en opstaan – Met Petrus op weg naar Pasen. Discovery verzorgt dit jaar de 7 contactmomenten. We willen in deze periode de kerk iets anders opstellen, namelijk in een onscherpe u-vorm, zodat we iets meer contact met elkaar kunnen maken. De kinderen mogen vooraan op kussens zitten. Mocht u thuis nog een kussen overhebben, wilt u het dan meenemen naar de kerk? U kunt het aan ons geven of in de Discoveryruimte leggen.
Tijdens de Veertigdagentijd zullen we met de tieners activiteiten. We gaan bijvoorbeeld een avond met elkaar eten en spelletjes doen.

Voor de agenda
Op zaterdag 1 juni is de EO-jongerendag (14-20 uur). Diverse tieners hebben al aangegeven erheen te willen. Twee jaar geleden zijn we ook geweest. Ik heb toen voor iedereen kaartjes gekocht (omdat je BEAM-lid moet zijn). Ik zal inventariseren wie er mee willen.

Zaterdag 15 juni is de Nacht voor de Vluchteling. Vorig jaar heb ik meegewandeld met de groep van de Jeugdkerk Rijswijk. Ook dit jaar lijkt het me erg leuk om mee te doen. Je wandelt 10 km (of als je fanatiek bent 20 km). Het is erg goed georganiseerd met diverse pleisterplaatsen. Je kunt terwijl met de verschillende mensen in je groep gezellig praten. Deze activiteit is echt geschikt voor jong en ‘ouder’. Als je je inschrijft, kun je ook nog geld ophalen voor Stichting Vluchtelingenwerk. Als ik meer precieze gegevens heb, kom ik hier nog op terug.

Catharine van Egmond