29 sep 2021

Update Hoopvol Transvaal

29 september 2021

September leek het moment te gaan worden dat na een periode van lockdowns de deuren weer echt open konden. Er waren mooie plannen in de maak voor een startfeest van het kinderwerk. Helaas liep het anders.
Mirjam, een van de dragende krachten van ons kinderwerk gaf aan te moeten stoppen, omdat ze het extra programma op de zaterdagen er niet meer bij kon hebben. We zijn haar erg dankbaar voor wat ze allemaal gedaan heeft voor de kidsclub en vooral voor de kinderen. We respecteren haar keuze. Toch kwam dit best wel stevig binnen bij ons toch al kleine groepje. Het bleef niet bij deze teleurstelling.
Binnen het team was een verschil van visie ontstaan. De gesprekken met elkaar zijn altijd goed geweest; de Bijbelstudieavonden die we hadden waren echt met diepgang; we herkennen elkaar als gelovigen; we zijn ook echt op elkaar gesteld geraakt in de afgelopen tijd. En toch moesten we tot de conclusie komen dat het waarschijnlijk erg moeilijk zou worden om samen een leiderschapsteam van een nieuwe gemeenschap te vormen. Edward en Marieke hebben aangegeven zich terug te trekken. Voor alle betrokkenen is dit moeilijk.
Erwin en Dick bleven achter als restant van het pioniersteam van vijf waarmee we een jaar geleden van start gingen. We hebben ruimte gegeven aan de vraag of we er wel mee door moesten gaan. We hebben afzonderlijk en samen nagedacht en gebeden, ook in contact met het thuisfront. Onze conclusie is dat we verder gaan, maar dat we daarvoor wel bevestiging nodig hebben door in de komende tijd mensen tegen te komen die mee willen draaien in de missie die we zien in Transvaal. Gelukkig zijn er al wat gesprekken gaande, maar aarzel niet contact op te nemen bij interesse!

Meedanken en –bidden
Wil je met ons meebidden of er deuren open gaan, waardoor we de bevestiging mogen ervaren dat we met de missie die we ervaren in Transvaal ook echt met Gods missie bezig zijn. Gebed om bevestiging is een gebed om versterking van ons team, maar ook breder een gebed om het onbekende en verrassende. De wind waait tenslotte waarheen hij wil.

Vacature penningmeester
Zeker niet de enige rol waarvoor we iemand zoeken! We zijn op zoek naar een penningmeester die ons betalingsverkeer en de financiële verslaglegging verzorgt. Bij interesse of vragen kun je contact opnemen met Dick Groenendijk (www.hoopvoltransvaal.nl)

Als onrecht naar binnen slaat
Reflectie op een jaar als kerkpionier en buurtpastor in Transvaal. Lees het hele artikel op de website van Hoopvol Transvaal.

zo 28 apr 2024 om 10:00 uur

Pizza-avond