29 sep 2021

Start seizoen Kinderwinkel

29 september 2021

Na een heerlijk ontspannen en uitgeruste vakantie hebben we in de Kinderwinkel een mooie, goed bezochte startweek gehad. Inmiddels zijn we alweer 4 weken verder. Alle vaste activiteiten voor zowel de kinderen als tieners draaien weer op volle toeren. Vorig weekend was ook de eerste reguliere Godly Play sinds een hele lange periode van afwezig-heid. Het was superleuk om te merken dat veel ouders en kinderen graag de Kinderwinkel bezoeken: Godly Play trok namelijk al 12 kinderen deze eerste keer! Zij hebben allen kunnen luisteren naar het verhaal van de Schepping, verteld door Marjon. Aansluitend hebben we samen met de kinderen nog gegeten.

Bij deze roep ik ook de jonge gezinnen in de Marcuskerk op hun kinderen te laten aansluiten bij Godly Play. Iedere derde zaterdag van de maand wordt er een Godly Play verhaal verteld aan kinderen van 4 tot 10 jaar. Dit duurt van 16.30 – 18.15 uur en wordt altijd afgesloten met een maaltijd. Van harte welkom!

Nieuwe tienerwerker
In de drukke startweek is onze nieuwe tienerwerker Niels begonnen. Een mooi moment om al heel veel kinderen te ontmoeten die regelmatig de Kinderwinkel bezoeken. Na deze drukke en intensieve week heeft Niels een weekje wat rustiger kunnen opstarten om vervolgens met de tiener-activiteiten aan de slag te gaan. Dat gaat Niels goed af: hij stelt kritische vragen, neemt leuke initiatieven en praat met iedereen (vrijwilliger en tiener) op een belangstellende en betrokken manier. Fijn! En gelukkig kunnen wij samen ook veel lachen tijdens het werk.
Op 3 oktober kunt u persoonlijk kennismaken met Niels tijdens de inzegeningsdienst in de Marcuskerk maar hieronder stelt hij zichzelf al even voor.

Niels Zwijnenburg
Goedendag. Mijn naam is Niels Zwijnenburg, ik ben 26 jaar oud en ik werk sinds 23 augustus als tienerwerker in de Kinderwinkel. Vanuit mijn eigen enthousiasme en met de nodige humor zet ik me – samen met mijn vrijwilligers – graag in om de tieners een plek te bieden waar ze gezien worden en welkom zijn.
Voordat ik begon in de Kinderwinkel heb ik vier jaar hbo-theologie gestudeerd. Afgelopen juli heb ik mijn diploma hiervoor in ontvangst mogen nemen. In de afgelopen 1,5 jaar heb ik stage gelopen bij Taste!. Een pioniersplek in Delft bestaande uit een kerkplant en woongemeen-schap. Anderhalf jaar geleden ben ik voor mijn stage in de woongemeen-schap van Taste! gaan wonen, waar ik momenteel nog steeds woon. Naast mijn werkzaamheden in de Kinderwinkel ben ik dan ook – als bewoner en vrijwilliger – nog steeds betrokken bij Taste!
In mijn vrije tijd sta ik graag in de keuken om te koken voor mijn huis-genoten en samen met hen gerechten van Yotam Ottolenghi of Jamie Oliver uit te proberen. Daarnaast wandel ik graag met mijn vriendin en ben ik een ware molloot. Wat inhoudt dat ik zo’n beetje alles weet over het programma Wie is de mol?
Er valt waarschijnlijk nog genoeg te zeggen, maar voor nu houd ik het even hierbij. Ik zie ernaar uit om u te ontmoeten.

Recente bezigheden
Naast het aanbieden van de vaste activiteiten gaan wij ons de komende tijd richten op de vraag óf en hoe we het tienerrestaurant weer kunnen openstellen voor gasten. Dit zullen we bespreken in een overleg met STEK en met de MR, conform coronarichtlijnen en regels.
Ook zullen Niels en ik -samen of alleen- de komende tijd een aantal trainingen gaan volgen, waaronder: BHV en Godly Play.
Verder zijn wij al druk bezig met het samenstellen van een mooi activi-teitenaanbod in de herfstvakantie.
Genoeg zaken dus om ons mee bezig te houden en waarvoor uw gebed en belangstelling gewaardeerd wordt!

Met warme groeten,
mede namens Niels,