25 mrt 2023

Opvang asielzoekers Duinzichtkerk

23 maart 2023

INLIA stuurde ons een bericht dat het COA gevraagd heeft of kerken opnieuw opvangplekken voor dakloze asielzoekers kunnen leveren. Er dreigen binnen enkele weken anders weer honderden mensen voor de poort van het Aanmeldcentrum Ter Apel te stranden, voor wie het COA geen bed beschikbaar heeft. Wij willen voorkomen dat we opnieuw, net als afgelopen zomer, door de grenzen van de humaniteit zakken.

INLIA staat voor: Internationaal Netwerk van Lokale Initiatieven met Asielzoekers. Een netwerkorganisatie van en voor geloofsgemeenschappen die asielzoekers en vluchtelingen in nood helpen.

De Marcuskerk ziet geen ruimte om fysiek mensen op te vangen. Wel kunnen de Haagse kerken elkaar helpen. Bij de Duinzichtkerk in Den Haag zal een gezin worden opgevangen als zich voldoende vrijwilligers melden om te helpen. Er is vraag naar vrijwilligers die taal willen oefenen en activiteiten willen begeleiden. Kun je meehelpen, meld je dan aan!  bij Maja Postma via mpostma@stekdenhaag.nl

Wil je eerst meer informatie kom dan naar de informatiebijeenkomst in de Duinzichtkerk aanstaande zondag 26 maart om 11.15 uur (aansluitend aan de kerkdienst).

Adres van de Duinzichtkerk is Van Hogenhoucklaan 89 in Den Haag