28 sep 2022

Nieuws uit de Kinderwinkel

28 september 2022

Daar zijn we weer met het laatste nieuws uit de Kinderwinkel.

Tienerrestaurant
Afgelopen maand zijn de eerste gasten alweer komen eten in het tienerrestaurant. We zijn blij met het feit dat er 18 tieners – verdeeld over drie groepen – meedoen dit seizoen. Wat betekent dat alle drie de groepen helemaal vol zitten en we ook al de eerste aanmeldingen hebben voor het nieuwe seizoen dat in januari start. Naast dat we ‘nieuwe’ tieners hebben die dit seizoen meedoen, hebben we ook twee nieuwe koks: Malcolm en Tamara. Zij zullen als stel het komende jaar regelmatig samen koken met onze tieners. Uiteraard bent u van harte welkom om van hun kookkunsten te komen proeven.

Tiktok-danslessen
Voor de zomervakantie hebben we bij de meidenclub (7 t/m 10 jaar) drie workshopdagen gehad over kunst en cultuur in de wijk. Vanuit Binnenbuiten (Cultuurschakel) werd de meiden gevraagd wat kunst en cultuur is en wat zij graag hiervan terug zouden willen zien in de wijk. Daar zijn 4 mooie ideeën uit voortgekomen. Belangrijk vonden wij dat de ideeën uitvoerbaar zouden zijn en ook daadwerkelijk gerealiseerd kunnen worden. De meiden willen graag: tiktok-dansjes leren, muziek maken, mode ontwerpen en zelf maken en showen en een mooie muurschildering maken om de wijk mooier en vrolijker te maken.
Nu zijn we zover dat de eerste 2 wensen zijn uitgekomen: bij Wijkz (voorheen Mooi) worden momenteel de danslessen gegeven in een ruimte met spiegels. En een aantal meiden zijn ook ingedeeld bij de muzieklessen van de Kinderwinkel.
De twee andere ideeën zullen zeker ook opvolging krijgen. Daar wordt nu al hard aan gewerkt. Maar hoe fantastisch is het niet dat de meisjes zien dat ze inspraak kunnen hebben en invloed op hun eigen toekomstplannen en hun wijk?! Wordt vervolgd….

Muzieklessen
Ook de muzieklessen op vrijdagmiddag zijn weer gestart. We hebben nu twee groepen: een jongensgroep en een meidengroep. Beide groepen vormen een band en repeteren elke week om aan het einde van de reeks een optreden voor hun ouders te kunnen geven.

Kom(t) u/jij ons helpen?
Zo’n 28 jaar geleden zijn we – als Kinderwinkel – samen met de Marcuskerk en Oosterleeschool begonnen aan een fantastisch project: de Kinderwinkel. 28 jaar geleden zijn we gestart met activiteiten waarin onze kinderen en tieners welkom zijn, ze gezien worden en met elkaar een leuke tijd beleven. En dat doen we nog steeds en dat zullen we ook blijven doen, al staan we daarin wel voor een uitdaging. Het tekort aan vrijwilligers dat we hadden wordt namelijk steeds groter, wat ervoor zorgt dat we onszelf steeds vaker de vraag moeten stellen of een activiteit wel of niet kan doorgaan. In de meeste gevallen komen we één persoon tekort. Een tekort wat naar ons idee makkelijk op te lossen moet zijn. We willen u – of jou – dan ook de volgende vraag stellen: zouden we dit seizoen 1, 2, 3 of 4 keer kunnen rekenen op uw/jouw hulp? (Dat helpt ons om (gezamenlijk) te doen waar we in geloven en wat we belangrijk vinden).

Bij de volgende activiteiten hebben we momenteel uw/jouw hulp 1, 2, 3 of 4 keer nodig:
  • De kinderinloop: dinsdagmiddag van 15.00u tot 16.30u.
  • De meidenclub: woensdag van 15:30 tot 16:45u.
  • De tienerinloop: vrijdagavond van 19.00u tot 20.15u.

Met vriendelijke groet,
Monique en Niels