28 nov 2023

Nieuws uit de Kinderwinkel

Daar zijn we weer met nieuws uit de Kinderwinkel...

Tieneractiviteiten
De afgelopen periode hebben we twee onwijs leuke tieneractiviteiten gehad samen met de tieners uit de Marcuskerk. Op 6 oktober hebben we een gezamenlijke tienerinloop gehad en op 11 november hebben we een flinke hoeveelheid kegels omgegooid tijdens ons uitje naar de bowlingbaan in Rijswijk. Al met al kijken we terug op twee zeer geslaagde activiteiten en kijken we vooruit naar het vervolg hiervan.

Vrijwilligersborrel
Op zaterdag 18 november hebben we onze vrijwilligersborrel gehad en samen met onze vrijwilligers nagedacht over het thema veiligheid. Onder andere zijn items als VOG, BHV, ontruiming en de meldcode mishandeling besproken. Fijn dat we met elkaar daar constructief over kunnen nadenken. Daarna hebben we nog heel gezellig met elkaar kunnen praten tijdens een hapje en drankje.

Sint
Momenteel zijn we weer in afwachting van de komst van onze heiligman. Sinterklaas komt naar verwacht op woensdag 29 november bij ons langs om menig kind te verrassen met een cadeautje.

Culinair Moerwijk
Op moment van schrijven hebben we 4 van de 5 Culinair-Moerwijk avonden achter de rug. We hebben al kunnen genieten van de Afghaanse, Iraanse, Oekraïense en Egyptische keuken. Op de laatste avond eten we Surinaams en sluiten we de maand november (en daarmee Culinair Moerwijk) af. Maar niet getreurd! Er komt nog een hele leuke avond aan dit jaar!

Kerstdiner
Zoals beloofd komt er nog een hele leuke tienerrestaurantavond aan, namelijk het kerstdiner op 14 december. Kom alvast in de kerstsferen met de heerlijkste (kerst)gerechten bereid en geserveerd door onze tieners. Het kerstdiner kost €7,50,- per persoon. Reserveren kan t/m 10 december door te bellen/appen naar Niels op 06-45113686. Vergeet daarbij ook niet eventuele allergieën door te geven.

Godly Play
Ook dit jaar zal de laatste Godly Play van dit kalenderjaar weer gezamenlijk gevierd worden met de kinderen van de spoorzoekers. Na het  verhaal en een verwerking sluiten we af met een Godly Play Kerstdiner. Meld je vooral aan (als kind om te komen of als vrijwilliger om te helpen). Deze avond zal zijn op zaterdag 16 december van half 5 tot half 7.

Kerst(wandeling)
Op kerstavond – 24 december – vindt de jaarlijkse kerstwandeling weer plaats en wordt de wijk weer omgedoopt tot de geboorteregio van Jezus. Om dit op een zo mooi mogelijke manier te kunnen doen, kunnen we jullie hulp gebruiken. We zijn nog op zoek naar mensen die een van de kerstpersonages willen spelen die we in het kerstverhaal (en op onze straten en in onze gebouwen) tegen komen. Dus heb je altijd al een keertje een herder, keizer, wijze, herbergier, Jozef of ezel willen zijn: meld je aan! Daarnaast zijn we op zoek naar mensen die voor het eten willen zorgen, door van tevoren te koken en/of het eten/drinken op de avond zelf uit te delen. Geef je op!

Kerstnachtdienst – koor
Aansluitend aan de kerstwandeling zal de kerstavonddienst zijn waarbij ook weer het Kinderwinkel-kerstkoor zal zingen. Wij hopen velen van u/ jullie tijdens deze mooie activiteiten op deze bijzondere dag te mogen ontmoeten.

Warme groet, Monique en Niels