27 apr 2023

Nieuws uit de Kinderwinkel

27 april 2023

Daar zijn we weer met nieuws vanuit de Kinderwinkel

Godly Play Pasen
Op 8 april hebben we in de Kinderwinkel weer een bijzondere Godly Play gehad. Net als met kerst werden weer alle kids van de Spoorzoekers uitgenodigd om een mooi verhaal te horen, een leuke knutsel te doen en samen met de kinderen van de Kinderwinkel te eten. Tussendoor konden de kinderen ook nog op zoek naar chocolade paaseieren die verstopt waren in de benedenruimte van de Kiwi. De opkomst was hoog met 23 kinderen maar dankzij 4 vrijwilligers van de kerk hebben we een mooie middag gehad. Als diner hadden we een lente Koninginnesoepje, een pastagerecht en als toetje ijs versierd met paaseitjes en vrolijke kleuren. Mooi om zo de verbinding Marcuskerk-Kinderwinkel te kunnen vieren.

Graffiti
Het derde Gouden Idee van de Meidenclub is afgerond! Na 6 weken geoefend te hebben met graffiti-letters maken en versieren en een prachtig eigen werk op canvas hebben de kinderen uiteindelijk op de laatste bijeenkomst het kunststuk voor het binnenplein gemaakt. Een vrolijk en kleurrijk tafereel dat op 19 april officieel onthuld werd. Wat een mooie opkomst!! Zo'n 30 kinderen en 25 volwassenen waren aanwezig!! Natuurlijk hebben we de creativiteit van de kinderen geprezen maar ook het belang van gehoord worden benoemd. Daarnaast is benoemd dat je invloed kunt hebben op je eigen prestaties en je leven/leefomgeving door inzet en doorzetten. Zo goed om te zien dat kinderen hun eigen grenzen kunnen verleggen door talenten te ontwikkelen.

Meivakantie
Zoals jullie van ons gewend zijn bieden we weer allerlei leuke activiteiten aan in de meivakantie. Op woensdag 26 april gaan we samen met de tieners naar Duinrell, iets waar de tieners al ruim 1,5 jaar naar uitkijken (en om vragen). Op maandag 1 mei doen we als Kinderwinkel – samen met verschillende wijkpartners – mee aan Het Spektakel, een sport- en spelevenement dat de afgelopen 3 jaar niet meer gehouden kon worden door de corona-perikelen. Op dinsdag 2 mei hebben we een ouder-en-kind speelochtend, waarbij ouders met kinderen t/m 5 jaar welkom zijn om elkaar te ontmoeten en met hun kind(eren) te spelen. In de middag bieden we de kinderen van 6 - 10 jaar een workshop dieren timmeren van hout. Op woensdag 3 mei is het tijd voor het jaarlijkse uitje naar Putten!

Putten
Want –jawel- we zijn weer uitgenodigd door de Andreaskerk in Putten om met 35-40 kinderen naar Putten te komen voor een dagje op de boerderij! Een heerlijke dag met veel spellen, een springkussen, schmink, pannenkoeken eten en hopelijk dit jaar weer wel: dieren zien en knuffelen. Het is geweldig dat de Andreaskerk ons dit weer aanbiedt en wij verheugen ons erg op dit uitstapje. Trouwens niet alleen wij verheugen ons maar ook de Moerwijkse jeugd: binnen 5 dagen hebben we al het maximale aantal kinderen bereikt! We zitten vol! Putten, here we come!

Kamp
We zijn heel blij met de eerste aanmeldingen voor het zomerkamp en de vrijwilligers die met ons meegaan om er een onvergetelijk kamp van te maken. We kunnen gelukkig weer nieuwe vrijwilligers welkom heten: die waren hard nodig! Leuk om te benoemen is dat veel van de kampvrijwilligers gemeentelid zijn van de Marcuskerk. Fijn om met zo'n enthousiaste groep op pad te gaan deze zomer. Na de meivakantie gaan we aan de slag met de eerste voorbereidingen. Uiteraard hoort u daarna meer van ons over het zomerkamp.

Alphacursus wekelijks te gast in het tienerrestaurant
Waar de tieners en ik – Niels – ook erg van genieten is de groep van de Alphacursus die wekelijks komt eten in het tienerrestaurant. Het is leuk om nieuwe gezichten te zien in het tienerrestaurant en gesprekken te voeren met de tieners over een predikant die ze van TikTok kennen, zonder dat ze het zelf weet. Vraag Jantine gerust naar deze leuke anekdote.

Tot zover onze nieuwsberichten, tot volgende maand!

Of misschien eerder in levenden lijve in de Kinderwinkel!
Hartelijke groeten, Niels en Monique

zo 28 apr 2024 om 10:00 uur