30 mrt 2023

Nieuws uit de Kinderwinkel

30 maart 2023

Hier zijn we weer met nieuws vanuit de Kinderwinkel

Graffiti
Wat zijn de kinderen enthousiast aan de slag gegaan met de graffiti-workshop!
Ruim 20 kinderen zijn nu twee weken bezig geweest met het maken van een ‘tag’. Een kort woord of afkorting van je naam in 3 of 4 letters. De letters teken je op een speciale manier en ga je vervolgens bewerken met een tekeningetje, schaduw en mooie kleuren. Al 2 weken hebben de kinderen een mooie poster met hun werk mee naar huis genomen. Komende woensdag gaan ze leren spuiten op canvas. We hopen op een mooi droge dag zodat iedereen buiten aan het werk kan! Het werk dat ze op het canvas maken mag mee naar huis. De laatste drie weken zullen ze dan het originele, officiële werk gaan maken dat aan de schutting op het binnenpleintje van de Kinderwinkel geplaatst gaat worden. Op 19 april vindt daar met een feestje dan de onthulling plaats van het graffiti-kunstwerk dat de Kinderwinkel en de wijk gaat opvrolijken. Als jij of u benieuwd bent naar het resultaat? Kom dan op 19 april om half 4 naar de Kinderwinkel.

Paasviering Oosterleeschool, Marcuskerk en Kinderwinkel
Op woensdag 5 april is weer de school-gezinsdienst van de P. Oosterleeschool in samenwerking met de Kinderwinkel en Marcuskerk. Dominee Jantine zal het Paasverhaal vertellen tijdens de viering. Net als met de kerstviering zullen de groepen weer gemengd naar de kerk komen, d.w.z. kinderen van groep 1 tot en met groep 8 zitten er dan samen (in plaats van per leeftijd). Dit maakt het mogelijk om alle groepen te betrekken bij elkaar met wisselende inbreng; van een dans bij de peuters, uitbeelden bij de kleuters tot aan een toneelstukje en gedichten voordragen door de oudere kids. Het thema van de paasviering is ‘donker en licht’. Gekoppeld aan het thema van de PKN: ‘Uit liefde voor jou!’ en het omkijken naar de ander, heb ik de suggestie gedaan dat alle kids waxinelichthouders kleien en versieren. Na de viering lopen de kinderen dan met hun leerkrachten een rondje door de wijk en delen deze waxinelichthouders uit aan buurtbewoners. Hoe mooi om op deze manier betrokken te zijn op elkaar!

Godly Play Pasen
Met Pasen willen we weer samenwerken met De Drieklank: we nodigen alle kinderen van de spoorzoekers uit om naar het Godly Play verhaal te komen luisteren (zie flyer). We maken er dan weer een bijzonder feestje van met een superleuk knutselwerkje, eieren zoeken en samen gezellig wat eten.

Kom je ook??! Geef je op bij Monique (06-58070042).

Kamp (10 t/m 14 juli)
We zijn inmiddels begonnen met de eerste voorbereidingen voor het zomerkamp en hebben inmiddels onze eerste (onofficiële) aanmeldingen binnen van onze kinderen. We zijn dan ook dankbaar dat veel van onze kampvrijwilligers weer meewillen dit jaar en dat Stefan heeft aangegeven de ook hij graag met ons meegaat. Echter zijn we nog steeds op zoek naar een vrijwilliger die als kok met ons mee zou willen op kamp en een (of twee) vrijwilligers die als groepsleider(s) mee wil(len) gaan. Als kok kook je gedurende de week voor de kinderen en vrijwilligers en houd je je met name bezig met het reilen en zeilen in de keuken. Als groepsleider ben je (mede) verantwoordelijk voor een groepje kinderen en draai je mee met alle activiteiten die we in de kampweek ondernemen. Dus ben of ken je iemand die met ons mee zou willen, horen we het graag van je! En uiteraard staan we open voor al je vragen over het kamp.

Een vriendelijke groet vanuit de Kinderwinkel,
Monique en Niels

zo 28 apr 2024 om 10:00 uur