24 feb 2023

Nieuws uit de Kinderwinkel

24 februari 2023

Voorjaarsvakantie
In de voorjaarsvakantie bieden we weer een vakantieprogramma aan. Dit keer gaan we op dinsdagmiddag met de kinderen van 4 t/m 7 jaar naar de kinderboerderij in het Zuiderpark om te bezemen en de dieren te borstelen en te verzorgen. Met de kinderen van 7 t/m 10 jaar gaan we op woensdagmiddag glow-in-the-dark-midget-golfen. En met de tieners gaan we op vrijdagavond een avondlijke strandwandeling maken.

Ná de voorjaarvakantie: graffiti art!
Zoals al eerder vermeld zijn er vier Gouden Ideeën ontstaan uit de workshop over Kunst en cultuur in de wijk bij de Meidenclub. Prachtige ideeën op het gebied van kunst en cultuur om je eigen talent te ontdekken en te ontplooien maar ook om een boost te geven in de wijk; door het aantrekkelijker te maken óf het bieden van een toegankelijke- en hopelijk ook duurzame- cursus (denk aan danslessen). Na de voorjaarsvakantie zal het 3e idee gerealiseerd worden: we starten dan met een workshop Graffiti: gedurende 6 weken kunnen kinderen van 7 tot en met 10 jaar verschillende technieken leren van Graffiti-art en zelf iets ontwerpen. Dit ontwerp zal dan tijdens een feestje gepresenteerd worden in de Kinderwinkel. We zijn erg benieuwd naar deze Talentontwikkeling en het uiteindelijke resultaat. Volgende maand vertellen we hier meer over.

Zomerkamp
Nu al een bericht over het zomerkamp? Jazeker! Want hoewel het nog ver weg klinkt, gaan we na de voorjaarsvakantie alweer starten met de voorbereidingen voor het zomerkamp. Ook dit jaar hopen we in de eerste week van de zomervakantie – 10 t/m 14 juli – onze kinderen mee te nemen voor een fantastische vakantieweek. Hier hebben we echter nog wel wat hulp bij nodig. We zijn nog op zoek naar 1 á 2 groepsleiders die een groepje kinderen willen begeleiden gedurende de week en een kok die gedurende de week voor ons wil koken. Dus ben of ken je iemand die onze kinderen een onvergetelijke week wil geven (in ruil voor heel veel gezelligheid), laat het Monique of mij dan even weten. Uiteraard staan we open voor al jullie vragen en ideeën.

Samenwerking Marcuskerk
Afgelopen periode hebben we met het jeugdwerk van de Marcuskerk om tafel gezeten en uitgesproken dat we meer samenwerking tot stand willen brengen. Na het succes van 17 december - Godly Play met de aansluitende kerstmaaltijd - hebben we besloten om dit een vervolg te geven op 8 april met een activiteit voor Pasen (meer info volgt nog). De tieners van de Kinderwinkel en Marcuskerk hopen binnenkort ook samen een sportieve activiteit te ondernemen. Ook zullen de tieners van de Marcuskerk binnenkort een aantal keer aansluiten bij de tienerinloop.

Tienerrestaurant
De groepen van het tienerrestaurant zijn afgelopen maand gewisseld. Waarschijnlijk zult u de komende tijd dan ook wat nieuwe gezichten zien (aangevuld met de bekende gezichten). De tieners zien er naar uit om voor u te koken. Het zou dan ook leuk zijn om u binnenkort te zien in het tienerrestaurant.

Vrijwilligersdag
Op 11 februari hebben we onze “jaarlijkse” - en voor ons de eerste – vrijwilligersdag gehad. We hebben op deze dag ook kort stilgestaan bij het overlijden van Rico, die we er op deze dag graag nog bij hadden gehad. Vervolgens hebben we samen met de vrijwilligers een escaperoom gedaan in de Kinderwinkel, hebben we ze onderworpen aan een vrijwilligersbingo waarbij ze erachter moesten komen welke omschrijving bij wie hoorde en zijn we met elkaar uiteten geweest in de stad. Een zeer geslaagde dag (die zomaar eens een goede reden zou kunnen zijn om ook vrijwilliger te worden in de Kinderwinkel 😉).

Een vriendelijke groet vanuit de Kinderwinkel,
Monique en Niels

Kerkdienst - Goede Vrijdag

vr 29 mrt 2024 om 19:30 uur

Bring & Share paasontbijt

zo 31 mrt 2024 om 08:30 uur

Kerkdienst - Pasen

zo 31 mrt 2024 om 10:00 uur

Bring & Share paasontbijt

Zondag 31 maart vindt het jaarlijkse paasontbijt plaats. Ontbijt je mee?

Veertigdagentijdkalender