30 nov 2022

Nieuws uit de Kinderwinkel

30 november 2022

Daar zijn we weer met nieuws uit de Kinderwinkel. Dit keer vertellen we u het een en ander over Culinair Moerwijk, het kerstdiner, de kerstwandeling en het tienerrestaurant.

Herfstvakantie
In de herfstvakantie hebben we een vakantieprogramma aangeboden. Op maandag zijn we met de kinderinloop naar de film geweest. Op dinsdag zijn we naar het theater geweest met de jongens en meiden van de jongens- en meidenclub. En op donderdag hebben onze tieners geschaatst in de Uithof.

Culinair Moerwijk
De afgelopen maand heeft het tienerrestaurant in het teken gestaan van Culinair Moerwijk. Vier weken lang konden onze gasten gerechten eten uit verschillende culturen. Zo is er op de eerste avond Iraans gekookt, op de tweede avond is er Afghaans, op de derde avond Japans en op de laatste – de vierde – avond Surinaams. De opkomst van gasten was hoog en we hebben allemaal kunnen genieten van de kookkunsten van onze vrijwilligers!

Tienerrestaurant met ouders & kerstdiner
Uiteraard gaan we – ook na november – gewoon weer door met het tienerrestaurant. De komende twee maanden hopen we de ouders van onze tieners uit te nodigen om te komen eten, zodat ook zij zien hoe goed onze tieners het doen. Daarnaast organiseren we op 15 december een kerstdiner in de Kinderwinkel. De kosten voor dit diner zijn € 7,50 p.p. Er kan tot vrijdagavond 9 december gereserveerd worden.

Kerst met tieners en bij Godly Play
De tieners van de Kinderwinkel zijn door de Andreaskerk in Putten uitgenodigd om kerst te vieren met een kerstdiner. Vanuit de vriendschappelijke band en de jarenlange betrokkenheid van de Andreaskerk bij de Kinderwinkel waarderen wij dit enorm. Niels zal dan ook op zaterdag 17 december met een groepje tieners en vrijwilligers afreizen naar Putten om daar gezellig aan tafel aan te schuiven. Natuurlijk zal er voor de tieners nog een extra uitje zijn eerder op de dag maar dat moet nog even een verrassing blijven.

Ook voor de kinderen van Godly Play eindigt dit kalenderjaar op een bijzondere wijze: eveneens op zaterdag 17 december is de kersteditie van Godly Play en dat sluiten ook wij af met een kerstdiner. Hiervoor zijn ook de kinderen van de spoorzoekers uitgenodigd! Opgeven vóór 10 december!
Wij kunnen daar nog wel extra handen bij gebruiken! Wilt u of jij helpen (bijvoorbeeld in de keuken of bij een knutsel) laat dat aan ons weten!

Kerstwandeling
Eindelijk lijkt het er weer van te komen. Samen met Geloven in Moerwijk en de Marcuskerk willen we dit jaar weer een kerstwandeling door de wijk organiseren. Dit zal op zaterdag 24 december vóór de kerstavonddienst plaatsvinden. De laatste editie is inmiddels 3 jaar geleden. De bedoeling is na de wandeling langs diverse scenes weer samen te komen vóór de Marcuskerk. Daar zal dan het een en ander te nuttigen zijn. Meer informatie hierover volgt…

Kinderwinkel-kerstkoor
Inmiddels ben ik (Monique) weer gestart met een kinderkoor met kinderen van de Kinderwinkel en de Oosterleeschool. Dit jaar willen we 3 keer optreden: in een verpleeghuis, vóór de schoolviering én tijdens de kerstavonddienst in de Marcuskerk. We hebben er weer veel zin in!

Update dans-succes!
Eerder berichtten wij u over de tiktok-dansles die via de Cultuurschakel bedacht werd bij de meidenclub in de Kinderwinkel. Na een eerste serie lessen die bij buurtcentrum Wijkz gegeven kon worden, komt er nu een vervolg. Een tweede serie danslessen zal gegeven worden in de P. Oosterleeschool. De meiden en ook jongens die meedansen zijn heel enthousiast! Zo lijkt een idee over cultuur -ontstaan vanuit de kids -een stuk duurzamer te worden. Inmiddels hebben de kinderen een andere naam bedacht die heel goed de behoefte van de wijk weerspiegelt: Moerwijk Moves!!

Kom(t) u/jij helpen bij de jongensclub?
Voor de jongensclub op woensdag (13.00 t/m 14.00 uur) is Monique op zoek naar iemand die haar (eens in de zoveel tijd) kan helpen bij de jongensclub. Ze zoekt iemand die op de woensdagmiddag samen met haar aanwezig kan zijn en de jongens kan enthousiasmeren en motiveren om lekker mee te sporten. Met je aanwezigheid zorg je er namelijk voor dat de jongensclub door kan gaan en de jongens een leuke tijd hebben. Bij interesse hoort Monique (of Niels) dat graag.

Een groet vanuit de Kinderwinkel,
Monique en Niels