26 jun 2024

Nieuws uit de Kinderwinkel

Kamp
Op moment van schrijven hebben we 26 aanmeldingen binnen voor ons zomerkamp, een aantal waar we in deze fase erg tevreden mee zijn. Daarnaast zijn we enthousiast over het feit dat een groot deel van de aanmeldingen bestaat uit kinderen die voor de eerste keer meegaan. We zien er dan ook naar uit om er samen met hen (en hopelijk nog een aantal anderen) een mooie kampweek van te maken. En gelukkig hoef ik – Niels – dat niet alleen te doen samen met de kampvrijwilligers, maar is Monique ook van de partij. In een iets aangepaste vorm en met de tijd en energie die ze ervoor heeft, zal ze deelnemen aan verschillende onderdelen van het kamp.

Laatste Tienerrestaurant
Donderdag 20 juni was het laatste Tienerrestaurant van dit seizoen. Op deze laatste avond heeft onze stagiair Rachel – in het kader van haar stage – het restaurant samen met de tieners gedraaid en hebben we een heerlijk Indonesisch voorgerecht en hoofdgerecht gegeten. Daarnaast was er als toetje een heuse Stek-taart, om zo te vieren dat Stek al 20 jaar bestaat. Daarmee hebben we het Tienerrestaurant-seizoen dan ook afgesloten met de gasten en rest ons enkel nog het etentje met de tieners. In september hopen we als Tienerrestaurant weer open te gaan.

Meidenclub (en jongensclub)
De woensdagen zijn en waren de laatste paar weken een feestje voor de meiden van de meidenclub. De laatste paar weken zijn ze namelijk druk bezig geweest met het maken van hun eigen verzorgingsproducten en binnenkort sluiten ze de meidenclub af met een high-tea. Daarnaast staat in de een-na-laatste week voor de zomervakantie ook nog eens uitje gepland – samen met de jongensclub – naar Het Speelparadijs in het Zuiderpark.

Startweek en startfeest
In de laatste week van de zomervakantie hebben we zoals elk jaar onze startweek. Een week lang laten we als Kinderwinkel merken dat we weer open zijn door verschillende activiteiten te organiseren voor onze kinderen en tieners, met als hoogtepunt het startfeest. Ook dit jaar zal het startfeest plaatsvinden op de laatste zaterdag van de zomervakantie: 24 augustus. Voor deze dag zijn we nog op zoek naar mensen die ons willen helpen met het bakken van een stapel pannenkoeken en/of beschikbaar zijn om gedurende de dag aanwezig te zijn om bij de verschillend spelonderdelen te staan. Mocht je voor ons kunnen bakken en/of aanwezig kunnen zijn, laat het ons dan even weten!

Zomervakantie
Tussen kamp en de startweek gaan Monique en ik met vakantie. In deze weken is de Kinderwinkel dus gesloten en laden we weer even op om er in augustus weer met nieuwe energie tegenaan te kunnen. Vanuit de Kinderwinkel wensen we een ieder dan ook een fijne vakantie toe!

Gebed
De komende weken staan er nog een aantal mooie activiteiten op de planning waar we graag jullie gebed voor vragen. Zouden jullie willen bidden voor:
  • De voorbereidingen van ons zomerkamp en het zomerkamp zelf. Dat het een mooie week mag worden waarin we uit mogen delen van Gods liefde en de kinderen zich geliefd mogen laten voelen;
  • De afronding van de laatste (kinder)activiteiten.

Een goede zomerperiode gewenst
Monique Djizani en Niels Zwijnenburg