23 mei 2022

Nieuws uit de Kinderwinkel

23 mei 2022

Daar zijn we weer met nieuws vanuit de Kinderwinkel

Meivakantie
In de eerste week van de meivakantie hebben we samen met onze kinderen, tieners en vrijwilligers verschillende geslaagde activiteiten ondernomen. Zo zijn we met de kinderen van de kinderinloop naar het Zeeheldentheater geweest om daar een muzikale voorstelling van Briza te bekijken, zijn we met de tieners van de tienerinloop gaan boulderen (lees: klimmen aan een klimmuur) en hebben we een hele bus vol kinderen meegenomen naar Putten. We kunnen dan ook terugkijken op een zeer geslaagde week waarin ik – Niels – mijn vrijwilligers (en uiteraard tieners) heb zien klimmen en wij – Monique en Niels – hebben kunnen genieten van de mooie samenwerking die er al jaren is met de Andreaskerk in Putten. We zijn dan ook aan het kijken of we Putten niet een keer naar het bijzondere Moerwijk kunnen halen.

Zomerkamp
De eerste kinderen en vrijwilligers hebben zich ook alweer aangemeld voor het zomerkamp. Hoewel er nog wel een uitdaging ligt in het zoeken naar (nieuwe) vrijwilligers die ons team compleet kunnen maken, zien we er onwijs naar uit om de kinderen een fantastische vakantieweek te bezorgen. De komende tijd zal voor ons dan ook in het teken staan van het mooiste kinderkamp van het jaar.

Komende maand
Komende maand staan er mooie activiteiten op de planning. Zo wordt er op 1 juni door de kinderen en wijkbewoners nagedacht over een invulling voor de groenstrook naast de P. Oosterleeschool, vindt op 8 juni de Nationale Buitenspeeldag plaats waar we als Kinderwinkel aan meedoen en word tijdens de meidenclub nagedacht over wat de meiden graag willen realiseren aan kunst en cultuur in de wijk.

Tot slot
Afgelopen maand (29 april t/m 15 mei) heeft er – in het kader van de fototentoonstelling ‘Vrijwilligers in beeld’ van STEK – een hele grote foto van onze eigen Rik gehangen in de Binnenhofzaal op de Korte Vijverberg 2 in Den Haag. De fototentoonstelling is helaas niet meer te bezoeken op bovenstaand adres, maar we hopen dat de foto’s binnenkort een rondreis zullen maken door onze stad, zodat nog meer mensen de schoonheid zien van het werk van onze vrijwilligers.
Via deze weg willen Monique en ik dan ook benoemen dat we trots zijn op onze vrijwilligers en de manier waarop ze actief zijn in de Kinderwinkel. Jullie zijn toppers!

PS: we durven het bijna niet te vragen, maar doen het toch: ben of ken je iemand die mee zou willen op zomerkamp (11 t/m 15 juli) dan horen we het graag van je!

Wederom een enthousiaste groet vanuit de Kinderwinkel,
Monique en Niels

Godly Play Kinderwinkel