24 jun 2022

Jeugdwerk @DeDrieklank

24 juni 2022

Op zaterdag 11 juni hebben we met zijn vijven (Anna, Micha, Hugo, Koos en Catharine) de EO-jongerendag bezocht in Ahoy. Het was erg leuk. De laatste keer dat ik er was geweest was ruim 20 jaar geleden. De muziek is er intussen een stuk beter op geworden. Vroeger was het een soort sing-in met preekjes tussendoor van Henk Binnendijk. Nu is het meer een concert met verschillende bands en lichtshow met tussendoor korte verhalen, interviews en wat grappen op zijn tijd.

De presentator, Joram Kaat, kennen we van de EO-beamfilmpjes die we wel eens bekijken bij Discovery als inleiding op een gespreksonderwerp.
Mocht je er nieuwsgierig naar zijn, we gebruiken de methode Overhoop van de Jongprotestant: https://protestantsekerk.nl/methode/overhoop/
en https://protestantsekerk.nl/verdieping/praten-over-hete-hangijzers/

Tussendoor gingen we even wat eten en drinken bij het restaurant met de Grote Gele M. Vanaf Rotterdam Zuidplein gaat er een rechtstreekse metro naar Den Haag, dus het vervoer ging heel prima. Aan gekomen op Den Haag Centraal namen we nog even een ijsje, voordat de ouders hun kinderen weer mee naar huis namen. Hugo, Anna en Micha willen volgend jaar weer. Wie weet gaan er dan nog meer tieners mee…

21 juni had ik een overleg met jeugdouderlingen uit de Nebokerk en de Morgensterkerk om te verkennen of er activiteiten voor de jeugd zijn waarin we samen kunnen optrekken.

PKN-Den Haag wil ook graag tieners uit verschillende PKN-kerken met elkaar laten kennis maken. Op zondag 3 juli wordt er een barbecue georganiseerd van 12 tot 16 uur. De locatie wordt nog bekend gemaakt. Deze bbq is bedoeld als start van een reeks activiteiten om elkaar beter te leren kennen, nieuwe vriendschappen op te bouwen met het oog op een gezamenlijke reis in de nabije toekomst.

Op 3 juli heeft Discovery juist zijn laatste bijeenkomst voor de zomer tijdens de kerkdienst in de Kinderwinkel (vanaf 10.15 uur tot 11.45u).  Op die dag nemen we ook afscheid van Pauline Kraakman als Discovery-leiding na 19 jaar trouwe, inspirerende en creatieve dienst!

De Discovery-leiding wordt nu bemenst door Koos Verhage, Coby Pas, Jorinke de Hek en Catharine van Egmond. We zouden versterking kunnen gebruiken. Geniet van de zomer!

Catharine van Egmond