24 mei 2019

Update Kinderwinkel

Het is alweer even geleden dat u iets van ons gehoord hebt, maar er is weer volop nieuws vanuit de Kinderwinkel!

Nieuwe kinderwerker!
In april is de nieuwe kinderwerker gestart in de Kinderwinkel: Hester Sanderman! We zijn erg blij dat zij aan de slag is gegaan en Hester wil zich ook via deze weg even kort voorstellen.

Mijn naam is Hester Sanderman, 42 jaar oud en sinds 8 april jl. ben ik als kinderwerker de Kinderwinkel in Moerwijk komen versterken. De jaren hieraan voorafgaand ben ik werkzaam geweest in de sector voor Internationale Samenwerking, als ook in de Noodhulp, waarbij ik geruime tijd in het buitenland werkzaam ben geweest en een breed scala aan problematieken (natuurrampen, conflictsituaties) in diverse landen van dichtbij heb meegemaakt.

Na terugkomst in Nederland was ik (enerzijds) blij weer te kunnen genieten van mijn eigen huisje, een warme douche en een lekker bedje, maar hield ik ook sterk de behoefte om mij te blijven inzetten voor mensen die het nodig hebben, waarbij met name kinderen mij het meest aan het hart gaan. Ik was dan ook heel erg blij dat ik uiteindelijk via STEK de kans kreeg om bij de Kinderwinkel aan de slag te gaan en ook hier van dichtbij een steentje te mogen bijdragen. In Moerwijk voelde ik me vanaf het begin af aan gelijk thuis: op Nederlandse bodem weliswaar, maar gezien de diversiteit aan nationaliteiten in de wijk (in tegenstelling tot Voorburg waar ik zelf woon) me toch ook blijvend in buitenlandse sferen te wanen. Ik geniet ervan om in een multiculturele setting te werken, waar een breed scala aan culturen, achtergronden en problematieken samenkomen, we elkaar kunnen helpen en van elkaar kunnen leren.

Ik hoop u binnenkort te ontmoeten en uiteraard bent u en/of uw kind(eren) ook van harte welkom in de Kinderwinkel :-)
Hester

Op zondag 15 september zal Hester in de dienst in de Marcuskerk worden bevestigd als werker in de Kinderwinkel. We willen u allen hartelijk uitnodigen om daarbij aanwezig te zijn!

Dagje Putten
Zoals elk jaar zijn we ook dit jaar in de meivakantie op uitnodiging van de Andreaskerk in Putten, een dagje op stap geweest met 36 kinderen uit Moerwijk. Een lange rit in de bus om een fantastische dag te hebben op een kippenboerderij. Met pannenkoeken, een springkussen, knutselen, leuke spelletjes, alpaca’s en een heleboel kippen! :-)

“We hebben genoten van deze dag en zijn erg dankbaar dat we elk jaar weer opnieuw de kinderen uit Moerwijk op een onbezorgd dagje weg mogen trakteren.”

Godly Play
Eens in de maand, op elke derde zaterdag van de maand, is er Godly Play in de Kinderwinkel. Het heeft eventjes stil gelegen, maar nu zijn we weer begonnen! Op 15 juni zijn we er nog één keer voor de zomervakantie, voor alle kinderen van 4 t/m 10 jaar! Na de zomervakantie zullen we de data weer voor u op een rijtje zetten.

Tienerrestaurant
Schrijf alvast in uw agenda: op 27 juni is de afsluiting van het seizoen voor het tienerrestaurant! Met een heerlijke barbecue voor € 7,50 sluiten we het seizoen zonnig af! We mogen terug kijken op een goed seizoen, er zijn altijd voldoende vrijwilligers, tieners én gasten geweest. Na de zomer zijn we er weer met een nieuw seizoen vol lekker eten en gezelligheid. Van harte welkom! Reserveren is noodzakelijk, uiterlijk de dinsdag van tevoren op 070 318 16 80.

Vier de Natuur
Op zondag 16 juni doen we vanuit de Kinderwinkel mee met het festival Vier de Natuur! Samen met de Marcuskerk zullen we op het festival een spellencircuit organiseren en een knutselactiviteit met natuurlijke materialen. Lijkt het je leuk om mee te doen als vrijwilliger, meld je dan aan bij Jantine Veenhof of bij één van ons!
Ook is iedereen natuurlijk van harte welkom om als bezoeker langs te komen op het festival op 16 juni, van 12.00 – 17.00 op de Aagje Dekenlaan!

Zomerkamp!
De aanmeldingen voor het zomerkamp stromen langzaam maar zeker binnen, en de voorbereidingen zijn in volle gang! Dit jaar gaan we in de week van 22 t/m 26 juli naar groepsaccommodatie de Mepperdennen in Meppen, Drenthe. De kinderen hebben er zin in, en ook ons team van vrijwilligers én wij zien er naar uit weer een mooie kampweek te hebben!
Wilt u met ons meeleven, dan kan dit door gebed voor de voorbereidingen en de kampweek zelf, of door een gift te geven voor het zomerkamp. Voor beiden zijn we even dankbaar en we kunnen uw steun op allerlei manieren goed gebruiken!

Vriendelijke groet,
Hester en Marijke